• Hëllef

Bilbarnstol BMW

Snart är det dags att köpa en bilbarnstol och eftersom vi bor utomlands ska vi åka till Sverige för att få tag på en bakåtvänd. Vi kommer inte ta bilen med oss så vi har inte möjlighet att prova den i bilen innan vi köper.

Ni som har en BMW 320 touring - vilken stol har ni? Kommer givetvis även kolla med butiken där vi köper om de vet vilken som passar. Kan även nämna att vi ska ha den i baksätet.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bilbarnstol BMW
  • Solskensmor

Tänk på att det blir rätt trångt. Vi har en BMW528, och när vi hade barnstolen bakåtvänd i baksätet så blev det rätt lite benutrymme kvar för den som satt i framsätet, och ändå är ju vår bil större än er. Synd att ni inte kan ta bilen med er, för det kan bli bökigt...

• Hëllef

Solskensmor: Har misstänkt att det kommer bli trångt Fundersam Att ha den fram är tyvärr inget alternativ eftersom vi har airbag. Vi är iofs oftast bara tre i bilen och jag lider inte av att sitta bak istället

• Solskensmor

Vi kopplade ur vår airbag, det är ju lite mer plats i framsätet.

• Hëllef

Aha ... Då kanske vi får fundera på det. Har blivit lite osäker på det där med att koppla ur den efter att ha läst runt här på FL men om hon sitter bättre där så ... Vilken stol har ni förresten?

• Hëllef

Tack för svaret!

Men det måste väl finnas någon mer som har bmw? *puffar*

• Linastrumpan

Jag har också en freeway bak i en 328. Ingen kan tyvärr sitta fram för det är trångt och freeway är ändå en ganska liten stol.

• Hëllef
    Linastrumpan skrev 2008-03-08 21:26:22 följande:
    Jag har också en freeway bak i en 328. Ingen kan tyvärr sitta fram för det är trångt och freeway är ändå en ganska liten stol.
    Tack för ditt svar! Det lutar åt att det blir en Britax Hi-Way som tydligen är uppföljaren till Freeway. Får se om vi lyckas knöla in den där bak.
  • elliot05

Vi har en BMW 525 och har en britax Two Way i baksätet och det går knappt att sitta i framsätet med den bakom! Så det är nog svårt att få till det bra. Vi har även ett barn som sitter i babyskydd och det har vi satt i framsätet och då naturligtvis kopplat ur airbagen. De på barnaffären rekommenderade att när vi byter babyskyddet mot en till barnstol ska det största barnet sitta fram, då det får mest benutrymme där framme.

• Hëllef

Typiskt att man lyckades köpa en för liten bil Köper man en kombi inbillar man sig att det ska finnas gott om plats, men icke ...

• LindaEmilia

har en bmw 328 touring och vi har en brio zento till vår dotter.. och jag kan sitta i framsätet.. det är ju inte så mycket plats, men så det räcker för mig,,(är ca,1,65 lång)

• Hëllef
    LindaEmilia skrev 2008-03-23 23:34:55 följande:
    har en bmw 328 touring och vi har en brio zento till vår dotter.. och jag kan sitta i framsätet.. det är ju inte så mycket plats, men så det räcker för mig,,(är ca,1,65 lång)
    Ok, kanske ska ta en titt på den också då
  • Lekia

Vi har både en bmw ur 3-serien o en ur 5-serien... Så gott som omöjligt att sitta fram med en barnstol bakom i 330. Nog så trångt i 528...

Svar på tråden Bilbarnstol BMW