babykudde & babytäcke till barnvagnen?
Jag köper jag babykudde & babytäcke till barnvagnen?
Hyffs billigt ska det va!
och vad kostar det?
Har Ikea till barnvagn?
Jag köper jag babykudde & babytäcke till barnvagnen?
Hyffs billigt ska det va!
och vad kostar det?
Har Ikea till barnvagn?
Ikea vet jag har kuddar men vet ej om de är för spjälsäng eller för vagn..
Är ju bara att åka och kolla :) Annars tror jag babyproffsen har men då kostar det ju lite mer...De har ialla fall påslakan till vagn...
Själv har jag sytt ett litet täcke och kudde, tyckte de man kan köpa till vagn och vagga var så stora. Tog ett gammalt fint påslakan och sydde ett mini-påslakan och mini-kudde och hade i sånt typ "vadd" som jag köpte på Åhlens, så blir täcket inte tjockt. Till kudden tog jag bara "vaddet" och vek det dubbelt. Billigt blev det i alla fall, vaddet kostar kanske 50 kr/metern. Lycka till!
Dum fråga kanske.. Men vad är det för skillnad mellan täcke och kudde till vagn och säng?
Usch jag vet inget sånt! (OT, förlåt)
Skillnaden är storleken. Till en spjälsäng är täcket och kudden mycket större än till vaggan/vagnen (eftersom en vagga är mycket mindre än en en spjälsäng). Men jag tyckte som sagt att täcket till vaggan var lite stort att ha i vagnen....
Köpte kudde till själsängen på Ikea, men de hade bara kuddar som var lite större och passade spjälsängar. Köpte en kudde till barnvagnen på babyproffsen istället. Mkt mindre och smidigare och inte mkt dyrare heller
Vi köpte detta från IKEA www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10131425/
och har klippt och fållat ihop sidorna till lämplig storlek. (Har även gjort extra till spjälsäng. Hade köpt påslakan med Laban och några från IKEA och alla är olika storlek, konstigt.) Man kan ju göra ett dubbelt om man vill ha ett varmare. Billigt blir det i alla fall.
Dacon rätt start finns på babyproffsen 0-3 månade för 119 kr tycker jag inte är så dyrt tycker jag, ska själv köpa det..!
Jag har köpt två likadana kuddar, en till spjälsäng o en till vagnen i Ullared. Kuddarna är små men det bryr jag mig inte om. Sedan tänker jag köra med en filt i vagnen... lakan har jag klippt till av ett stort lakan... enkelt o bra =)
Jag fick av min arbetskamarat som hade köpt det på coop forum...rea var det oxå...
(Lite OT men jag har flera olika påslakan från IKEA till spjälsäng och de är olika storlekar (längden på påslakanet) konstigt eller hur.)
Just till vagnen så använde vi inte täcke så mycket. Men sonen är född i oktober och vi hade då overall och åkpåse med extrafiltar. Tyckte då att det var onödigt med ett dyrt speciellt täcke till just vagen. Lager på lager känns ju smidigare då man kan reglera enklare efter hur varm bebisen är, tex om man går in i en affär. Bara litet tips.
Vi kommer ha en fårfäll i botten på liften och sen en liten vagnkudde och en filt och över det överdraget till liften. Dessutom har vi en fleeceoverall, men jag tror inte vi kommer behöva den i april om det inte är väldigt kallt utan den är till när bäbisen ska sitta i babyskyddet.
Jag köpte ett både täcke å kudde till vagnen å till spjälsängen på Ullared! De hade uppsättningar till båda två!
Hej!
Tittade på IKEAs täcke o kudde, men det var så tjockt o stort tyckte jag, så rekomenderade de dom från 12 månader. Så vi tittade på Babyproffsen istället...men det kostar ju lite mer.
Men iallafall...dom har ett märke som heter Rätt Start (tror jag) och vi köpte en kudde till barnvagnen av det märket o den kostade 99:-, det var inte så dyrt tycker jag och den verkar vara bra. Finns även täcken av det märket till vagnen, både ett tjockt och ett tunt.
Men min mamma ska ta och klippa isär ett stort täcke som är tunt o sy ihop, så det blir ett täcke till spjälsängen och två till vagnen.
//Sofie