Dålig hygien hos sambo
Hejsan alla.
Jag har ett problem som jag behöver få lite hjälp med. Hur sjutton tar man upp det här med dålig hygien hos den man älskar? Min sambo är minst sagt dålig på det här med att hålla sig ren. Det kan gå nästan en hel vecka mellan duscharna, tänder borstas högst oregelbundet, samma kläder används dagar i sträck, även kalsonger.
Killen har ett jobb som innebär både kroppslig ansträngning och "skit under naglarna" och det är inte så kul att behöva se tex öronvax sticka ut ut öronen, bromsspår i kallingarna eller att samma strumpor används dag efter dag.
Om det bara var detta så skulle jag möjligen kunna stå ut (är otroligt kär i honom och nyförlovad) MEN....nu har jag upprepade gånger hittat fläckar på lakanen som faktist ser ut som bajs. Och detta är mer än jag kan stå ut med. Är jättenoga själv med både städning och personlig hygien, och jag blir nästan på gränsen till gråtfärdig när nya fläckar dykt upp trots att det bara var två dagar sen jag sist bytte i sängen.
Dels är det ju skitjobbigt att behöva byta lakan flera gånger i veckan, dels påverkar det ju hur jag känner inför honom, Menar, det är inget vidare att få en invit till sex när man vet hur läget är liksom.
Nu vet jag inte hur jag på ett diplomatiskt vis ska ta upp detta med honom, jag vill inte såra honom eller vara burdus, så snälla, inga kommentarer om att jag ska dumpa honom eller göra nåt elakt är ni snälla.
Hur ska jag göra? Vad ska jag säga? Detta är givetvis helt ohålbart, men hur talar jag om detta utan att såra honom?