• Smulansson

Dålig hygien hos sambo

Hejsan alla.
    Jag har ett problem som jag behöver få lite hjälp med. Hur sjutton tar man upp det här med dålig hygien hos den man älskar? Min sambo är minst sagt dålig på det här med att hålla sig ren. Det kan gå nästan en hel vecka mellan duscharna, tänder borstas högst oregelbundet, samma kläder används dagar i sträck, även kalsonger.
    Killen har ett jobb som innebär både kroppslig ansträngning och "skit under naglarna" och det är inte så kul att behöva se tex öronvax sticka ut ut öronen, bromsspår i kallingarna eller att samma strumpor används dag efter dag.

Om det bara var detta så skulle jag möjligen kunna stå ut (är otroligt kär i honom och nyförlovad) MEN....nu har jag upprepade gånger hittat fläckar på lakanen som faktist ser ut som bajs. Och detta är mer än jag kan stå ut med. Är jättenoga själv med både städning och personlig hygien, och jag blir nästan på gränsen till gråtfärdig när nya fläckar dykt upp trots att det bara var två dagar sen jag sist bytte i sängen.

Dels är det ju skitjobbigt att behöva byta lakan flera gånger i veckan, dels påverkar det ju hur jag känner inför honom, Menar, det är inget vidare att få en invit till sex när man vet hur läget är liksom.

Nu vet jag inte hur jag på ett diplomatiskt vis ska ta upp detta med honom, jag vill inte såra honom eller vara burdus, så snälla, inga kommentarer om att jag ska dumpa honom eller göra nåt elakt är ni snälla.

Hur ska jag göra? Vad ska jag säga? Detta är givetvis helt ohålbart, men hur talar jag om detta utan att såra honom?

• Svar på tråden Dålig hygien hos sambo
  • Anonym (Lollo)

när jag träffade min sambo var han inte heller så renlig av sig! han var en typisk ungkarl och duchade väldigt sällan enligt mig! jga sa bara hur jag tyckte och att det faktiskt inte var så mysigt att mysa med någon som hadde en veckas skit på kroppen och luktade gammal svett.Att han måste sköta sin hygien inte bara för min skull utan även sin egen.Nu duschar han varje/varannan dag och jag är jättenöjd.

Jag tror helt enkelt ärlighet är bäst vad gäller detta.Finns inget snällt sätt att säga det på.tycker du ska berätta att det faktiskt är äckligt att han inte tvättar sig och byter kläder och att du också drabbas av det.

• Anonym

Kvittar nog hur du säger det , han kommer nog ta åt sig på ett ellar nanat sätt, men sårad kan han ju inte bli, det är ju bara sanningen, och han skulle nog inte vilja ha sex med dig om du inte duschat på en vecka eller inte borstat tänderna på flera dagar *blä*.

Personligen så hade jag rent ut sagt vägrat ta i honom..sagt att han får duscha och borsta tänderna innan han tar i mig. Har hans föräldrar inte lärt honom normal hygien? hur ser dte ut hemma hos dom? Tänderna måste han ju borsta för att dom inte ska trilla av iaf..

• Anonym

Örk fyfan, säg till honom rätt ut bara, du säger ju bara sanningen. Förstår inte hur du kan ta i honom ens. Usch.

• Imox

vte inte hur det är själv att ha en partner som är så,
    men har en god vän som inte är allt för duktig på hygien biten men jag har pratat me henne o brukar faktist på minna henne om att ducha o byta kläder innan vi ska ses..

hon vart väldigt chockad men vet att jag är rak på sak o sa att det är ju för hennes skull så folk inte behöver titta snett mm för det gör man ju..

men du kan ju kanske erbjuda dig att ducha med han, är ju mysigt om inget annat jag o sambon duchar ihopp mins dvå dagar i veckan o ett bad på helegn :D

Svar på tråden Dålig hygien hos sambo