• mjäk

    Hitta en person på kyrkogård..

    Jag förlorade en väldigt bra vän för fyra år sedan. Han hade ingen familj i sverige, men han blev ändå begravd på en kyrkogård någonstans i göteborg.. Kan man på internet söka på hans namn och på så sätt få reda på vart han ligger, eller måste jag ta kontakt med hans familj?

  • Svar på tråden Hitta en person på kyrkogård..
  • ingensignatur

    borde väl finnas nån myndighet som vet var han ligger begravd?!?

  • ThisIsMe

    Jag undrar samma sak. En vän gick bort försex år sedan. Hon ligger på den muslimska begravningsplatsen. Ska man ringa till den muslimska församlingen och fråga?

  • mjäk
    ingensignatur skrev 2008-03-06 12:20:39 följande:
    borde väl finnas nån myndighet som vet var han ligger begravd?!?
    Mjao, men vilken?
  • Brittan

    Ring runt till församlingarn i Göteborg. Pastorsexpeditionerna bokför var dewn avlidne har begravts.

  • ciwm

    Det finns en sida där man kan söka på namn och få upp var de är begravda. Jag har den på jobbet, lägger in länken i morgon.

  • ciwm

    www.svenskakyrkan.se/goteborg/kgf

    Där hittar man gravarna till 34 allmänna kyrkogårdar i Göteborg. Annars så borde Skatteverket ha uppgifter om var personen är gravsatt, men jag vet inte om de lämnar ut de uppgifterna. Det är i alla fall dit som gravsättningsintyget ska skickas efter att gravsättningen är gjord.

  • 1978nettan

    bara i göteborg? i malmö då?


    ciwm skrev 2008-03-10 10:59:25 följande:
    www.svenskakyrkan.se/goteborg/kgfDär hittar man gravarna till 34 allmänna kyrkogårdar i Göteborg. Annars så borde Skatteverket ha uppgifter om var personen är gravsatt, men jag vet inte om de lämnar ut de uppgifterna. Det är i alla fall dit som gravsättningsintyget ska skickas efter att gravsättningen är gjord.
  • ciwm

    Det finns en till sida som heter www.finngraven.se där man kan titta. Fler och fler kyrkogårdar ansluter sig till den men jag vet inte hur det är med Malmö.

    Om någon annan läser som undrar över Stockholm så finns www.hittagraven.stockholm.se för de kyrkogårdar som ligger under Stockholms Kyrkogårdsförvaltning.

  • muppsan08

    nån som vet om det finns nån sån sida på internet så man kan söka på gravar i jämtlands län?!

Svar på tråden Hitta en person på kyrkogård..