• kramgrisen

matvägrar ? när tikar löper?

Har en liten herre på 2,5 som älskar mat. men nu vill han inte ens ha korv. inget funkar. har han fått en knäpp eller ska jag ringa till vetrinären? han bar ligger eller går runt och *surar* brukar vara tiggig och glad annars.

• Svar på tråden matvägrar ? när tikar löper?
  • Casper04

Japp en del han hundar blir så när tikar löper brukar gå över av sig själv. =)

• kramgrisen

bra för han har aldrig varit såhära innan. nu gnyr han och ska ut hela tiden..man blir lite orolig när ens lilla pälsboll inte är som han brukar..

• Casper04

Ja vet hur det är min kompis har en tik som slutar äta när hon löper =)Hon har försökt med allt men hon äter inte ens stekta kotletter när hon löper har med hormonerna att göra säger dom. Kan bli bättre med åren. =)

• sagvil

Min lilleman blir oxå så. Han har inte tid att äta när tikar runt omkring löper. Men jag brukar ha matskålen kvar framme så han kan ta en tugga när han känner att han vill det. På så sätt brukar han iaf ha fått i sig morgonmaten när det har blivit kväll.
    Med facit i hand skulle jag ha kastrerat honom när han var ung. Nu är det försent.

♥ Två prinsessor ♥
  • kramgrisen

Loke har alltid sin mat frame. är inte storätare i hundmat annars heller..brukar mer få lite mat av oss med. han äter alltid sitt torrfoder efter sista kisserundan. vill para Loke iaf en gång innan vi kastrerar honom. vill ha hans fina och gosiga gener vidare..

• Casper04
    kramgrisen skrev 2008-03-06 12:51:11 följande:
    men tuffe är en hane. mend et är kanske samma sak..
    jo jag såg att det var en hane men påvisade bara att det förkommer vid tikar oxå att dom matvägrar när det blir dags =)
  • Legolina

Svärföräldrarnas hund kan matvägra i flera dagar om någon tik i närheten löper... stackar sitter bar ao tittar på maten

När han väl äter är det bara godsakerna - fram tills löpperioden ebbar ut då.

• kramgrisen

skönt att höra att vuffe bara suktar efter tikarna.. börja bli lite orolig när han inte ens villa ha korv. hans som älskar mat.. vill inte ens ha sitt choklad. och då är det verkligen nåt som är fel .. tack så mycket

• Kickiliina

Inget att oroa sig för de flesta hanarna matstrejkar när det är nån tik som löper...
    Min yngsta kille tappade 1½kilo i vikt förra löpet vi hade här hemma. Men dom kommer ikapp sig fort igen. Bara man ser att dom får i sig vätska...

¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ Lucas & Liam - Mammas Trollungar ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸
  • Banzai

Min hane gör sama sak när tikarna löper & det blev riktigt illa i år förs löpte grantiken 2 veckor senare löpte min lilla tik & 1 vecka efter det så min stora tik så totalt blev det 6 veckor som han mer eller mindre inte åt något alls på lyckades fjäska i honom lite falukorv på slutet.

Huvudsaken är att de får i sig vatten !!!

• whatiwantiget

Det är hanarnas naturliga instinkt att inte bry sig maten när tikarna löper. De har bara "en" sak i huvudet då Sen finns det i och för sig hanar som t ex inte reagerar alls, tikar som slutar äta, etc, men det mest vanliga är just att de slutar äta och går och nosar hela dagarna och kanske till och med blir lite tjuriga och stingsliga (de får ju inte "komma åt")

Svar på tråden matvägrar ? när tikar löper?