• LinnIzabelle

Homeexchange

Jag och min sambo älskar att resa och efter att ha sett filmen the holiday så är vi riktigt sugna på att göra en så kallad Home Exchange. Vi registrerade oss på en sida igår och det är förvånande hur många som faktiskt vill till Sverige så nu har vi skickat iväg några intresseanmälningar och väntar på svar.

Är det någon som har någon erfarenhet av det här ?

• Svar på tråden Homeexchange
  • meuf

Har ingen erfarenhet, men vad spännande!
    Vi har också haft långtgående planer på det, men inte riktigt vågat. Kan bli kul att se hur "attraktivt" Sverige är. Vi bor i Stockholm, får man fråga var ni bor?

• LinnIzabelle

Vi bor också i Stockholm, vi har fått svar från ett par som är intresserade av vår lägenhet men vi får se hur det blir. DOm bor i en lyxlägenhet i spaninen med provatpool och havutsikt så jagvet inte om dom verklgien vill byta ner sig till en 2a ;) men man kan ju alltid hoppas! det var ju ändå dom som hörde av sig till oss!

• meuf

Ååh, vad spännande låtern ju sjysst. Vi bor väldigt centralt i en stor och modern 3:a, så vi kanske skulle ha bra chanser.
    Fast det är ju det där med att bli filmad som är nackdelen. Tycker jag iaf.

• LinnIzabelle

Jo visst verkar det riktigt spännande.
    Vad jag har hört så är det faktiskt inte så vanligt att man blir övervakad faktiskt ch det låter ju riktigt skönt!

• meuf

Haha, ja man vill ju inte hamna i ett Big Brother-hus:).
    För hur lång tid är det?

• LinnIzabelle

haha nej precis! big brother är ingenting för mig ;)
    Det är allt ifrån ett par dagar upp till ett par månader, det avgör man själv. Vi satsar på att vara borta i en månad.

• LinnIzabelle

nu har vi fått ett hus i spanien :D

någon som har gjort det här förut och vet vad man ska tänka på?

• meuf

Åh, vad coolt. VAr i Spanien, är det stort?
    VAd gäller rent försäkringsmässigt (både för er och deras egendom)?
    Kanske värt att ta reda på om ni inte redan gjort det.

• meuf

Får jag fråga om det var Intervac ni använde er av?

Svar på tråden Homeexchange