• Majsan81

Profylaxkurs i GBG eller har ni andra alternativ?

Hej!
    Hur fungerar det här med profylaxkurser? Jag har en del vänner som nyligen fött barn men känner dock ingen som har gått kursen. En del säger att det kostar för mycket ur egen ficka, andra säger att det finns någon dvd samt bok med en duktig kvinna som genomför liknande andningskurs man har nytta av istället (minns ej vad kvinnan heter).

Så nu till fråga; hur resonerar ni? För mig vore det tryggt att få gå tänker jag men jag vet ju varken om fördelar/nackdelar med det hella och inte heller om det finns andra alternativ.

• Svar på tråden Profylaxkurs i GBG eller har ni andra alternativ?
  • flingflong

Hej!

Jag gick hos en som heter Bodil Frey i Gbg, hon har en kurs på Studieförbundet vid Redbergsplatsen. Kommer inte ihåg priset. Jag tyckte om att gå dit. Det var sköna avslappningsövningar som min sambo fick göra hemma på mig, oftare emot förlossningen. Vet itne om det hjälpte eller inte men de på förlossningen sa att det märktes att jag gått profylax för jag var så lugn och hade bra andningsteknik. Funderar på att gå  nu igen.

Livet är för kort för att bråka
  • Annabel

jag har sett att Mamma Mia på calanderska har profylax kurser..

(¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
  • Emma YS

Hej hej! Jag går i samma tankar. :) Har hört att Profylaxgruppen ska ha kurser på några ställen i stan, de tar 1890:-/par för 6 timmar totalt. Vet ej om det är ett "normalt" pris...? Det känns ganska dyrt men jag tror att det kan kännas tryggt att ha gått en kurs i alla fall. Jag har aldrig fött barn och oroar mig en del så det blir nog en kurs ändå.

Svar på tråden Profylaxkurs i GBG eller har ni andra alternativ?