• Barbamamma74

Är min tonåring normal ??

Är det fler som har tonåringar som knappt går utanför sitt rum??

Skolan sköter han perfekt,likaså läxor o annat.
    Kompisar har han i skolan men umgås sällan med dom efter skolan. Han mår bra säger han,inte ledsen o inte deppig vad jag kan se heller....

Men är det normalt att man väljer att sitta hemma och uggla när man är 13 år?? Han kan sitta hemma en hel helg utan att bry sej.....

Fler som har dessa lugna tonåringar??

(Ska inte sticka under stol med att jag är rätt nöjd med att ha honom hemma med )

• Svar på tråden Är min tonåring normal ??
  • Trinity78

Jag var sån och jag är väl nästan normal idag

To fail is to successfully learn what doesn't work
  • Lilla näktergal

Jag gillade att vara hemma, inne på mitt rum, där jag satt och pysslade, lyssnade på musik och läste. Det gick i perioder liksom. Så han är säkert helt normal .

• Barbamamma74

Skönt o höra ja...det verkar ha blivit folk av dej med

Trinity78 skrev 2008-03-06 14:44:09 följande:
  • Barbamamma74

Skönt o höra ja...det verkar ha blivit folk av dej med

Trinity78 skrev 2008-03-06 14:44:09 följande:
  • Majsan70

Såna är både mina tonåringar. Ibland slänger jag ut dem eller drar med dem på promenad bara för att de skall få frisk luft.

• Johanna71

Min dotter som blir 14 i år är mycket i stallet och annars är hon mest hemma på kvällarna och då är hon i rummet. Jag försöker locka ut henne ibland men hon smiter fort in i rummet igen. Man får bara små korta svar på sina frågor men i skolan funkar allt, hon har kompisar och är glad och hänger med.

Hoppas att det är normalt...!  När jag var 14 år hade jag kornblå mascara och korkskruvspermanentat hår och var "jättetuff" (trodde jag :)) Dessutom rökte jag och var på olika ungdomsgårdar på helgerna, hade en pojkvän som var 2 år äldre.

Jag har det nog mycket lugnare och skönare med min dotter än vad min mamma hade med migFlört.

Ska tillägga att det blev folk av mig också.....!

Man ångrar bara det man aldrig provat
  • Barbamamma74

Skönt att höra att vi är fler med lugna tonårskids!!!

Säger som föregående talare...när jag var 14 så var jag kolsvart runt ögonen o hängde hela tiden med kompisar,rökte & busade runt...

MEN det är underbart att ha gossen min hemma,man vill ju bara veta att allt är som det ska !!!! Men som jag skrev i TS,han är pigg,glad och har gott om kompisar i skolan så jag ska väl tro på honom när han säger "SLUTA TJATA!!!! ALLT E BRA!!!! "

• Bevabus

hahaha :P

Barbamamma74 skrev 2008-03-07 15:59:28 följande:
    Skönt att höra att vi är fler med lugna tonårskids!!!Säger som föregående talare...när jag var 14 så var jag kolsvart runt ögonen o hängde hela tiden med kompisar,rökte & busade runt...MEN det är underbart att ha gossen min hemma,man vill ju bara veta att allt är som det ska !!!! Men som jag skrev i TS,han är pigg,glad och har gott om kompisar i skolan så jag ska väl tro på honom när han säger "SLUTA TJATA!!!! ALLT E BRA!!!! "
  • Yrslan

Japp, min 13åring är som tjuren Ferdinand. Lugn men umgås dock med vänner hemma hos oss eller dem. Ingen sport freak eller strul nisse.

• cicci85

Min ena lillebror va sådär lugn hela tonåren. Han satt gärna med mamma i soffan en lördagkväll när han va 15-16. Mamma tyckte att det va jätteskönt! Själv kunde jag inte va hemma, tänk om det hände nåt ute som jag missade och tänk om alla glömde bort mig om jag satt hemma. På dagarna höll jag till i stallet och på kvällarna med kompisarna.

• Mamma EVC

Jaadå, helt normalt. Ingen av mina äldre var "ute" vid så unga år. Och nu är min yngsta 14 och han är alltid hemma på helgerna. Och jag tycker det är jätteskönt och bra, alldeles för tidigt för utespring. Det finns fullt av lugna ungdomar, men det hör man nästan aldrig talas om utan tror att ens egna är onormala!

• 17 årig tjej

Det är ju enda stället som är "ens eget" . :)

• MansonDust

Jag var också sån & är så än idag.

• MansonDust
    Barbamamma74 skrev 2008-03-07 15:59:28 följande:
    Skönt att höra att vi är fler med lugna tonårskids!!!Säger som föregående talare...när jag var 14 så var jag kolsvart runt ögonen o hängde hela tiden med kompisar,rökte & busade runt...MEN det är underbart att ha gossen min hemma,man vill ju bara veta att allt är som det ska !!!! Men som jag skrev i TS,han är pigg,glad och har gott om kompisar i skolan så jag ska väl tro på honom när han säger "SLUTA TJATA!!!! ALLT E BRA!!!! "
    Sen kan det ju ändras med.. När jag var 13år var jag världens snällaste, lugn i skolan, lugn hemma osv. Sen fyllde jag 14år, snattade, rymde hemifrån, skolkade. Så se upp.
Svar på tråden Är min tonåring normal ??