• PolarnOPyret

Ni pysslare, hur förvarar ni alla era pyssel-attiraljer?

Jag är en person som vill ha ordning omkring mig. Och just nu håller jag på att bli tokig på min samling av pyssel-tillbehör som ligger i olika plastlådor, kartonger och i dessa lådor finns sen mindre lådor för småsaker osv.
    Jag (på väldigt amatörmässig nivå) gör kort, smycken och gillar att slå in fina paket.
    Så de saker jag behöver tips på förvaring till är: pärlor, trådar, verktyg, papper, presentpapper, snören mm mm.

Hur förvarar ni era digra förråd med saker?
    Har ni en egen pyssel-hörna hemma?
    Tips och bilder av alla de slag emottages tacksamt!

• Svar på tråden Ni pysslare, hur förvarar ni alla era pyssel-attiraljer?
  • rosenlina

Bra fråga
    Behöver med veta!!!

Mamma till underbara Elias!!!
  • Em02

Köp en verktygslåda! En sån för bilgrejer ed olika insatser som man kan lyfta bort. Jag skulle tro att det kan funka!

• Armine

Den här har jag till garn, funkar även utmärkt att ha pärlor i. Kan sättas på väggen om man vill.

www.clasohlson.se/Product/Product.aspx

Den här har jag alla mina pyssel saker i, allt från verktyg till pärlor och bokstäver för scrappbooking. Den kan man också sätta på väggen.

www.clasohlson.se/Product/Product.aspx

Jag har ingen pysselhörna, men jag skulle gärna vilja ha. Nu ligger allt i olika lådor. MEn när jag skaffade lådorna som finns i länkarna blev det mycket mer organiserat. Köpte även trälådor på ika som jag förvarar stämlar och färg i.

• Mirre77

Jag använder IKEAs serie SAMLA (från 5 liter till 130 liter). Det är genomskinliga lådor i plast och finns i alla möljiga storlekar som passar bra till allt från stämplar, papper och snören till lite större pysselprojekt som man vill kunna lägga undan. Jag har köpt till låsclips för de lådor som jag har saxar och lim i.

Kanske inte världens snyggaste men de är billiga och man kan köpa många...

www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/12553/

• oLISAo

Jag har förmånen att ha ett hobbyrum hemma! Jag delar det iofs med min sambo, men jag tränger in mer och mer på hans halva...
    Här förvarar jag mina pysselsaker av olika slag i lådor av olika storlekar och typer. Lådorna står i skåp och hyllor. En av de bästa sakerna är att alla lådor och tidskriftssamlare är märkta med dess innehåll, det blir så mycket roligare att hålla ordning då! Nästa stora investering blir nog varsitt höj/sänkbart skrivbord.

• Peyman

oLISAo

Kan du inte lägga in bilder på rummet? Alltid intressant med såna bilder...

• oLISAo

Nu finns några bilder från mitt hobbyrum i mitt bildgalleri.

• mirorari

Här ser ni hur jag förvarar mina pysselgrejor.

syblogg.mirorari.se/

Har dessutom en mapp-vagn från IKEA med alla mina papper. Fungerar hur bra som helst!

• pyssel fia
    mirorari skrev 2008-04-01 20:06:23 följande:
    Här ser ni hur jag förvarar mina pysselgrejor.syblogg.mirorari.se/Har dessutom en mapp-vagn från IKEA med alla mina papper. Fungerar hur bra som helst!
    Åh va mysigt du har!
    Önskar jag hade ett pyssel rum för just nu kan jag knapt pyssla alls då det är KAOS!! Har ingen plats o måste stuva undan så gott det går... Gillar också att sy barnkläder och älskar scrapbooking kanske inte just det där med att göra LO´s utan mera göra kort dekorera askar o altra smått o gått.
  • ssandraa

Jag har sortimentslådor från Biltema för min smyckestillverkning. De är superbra, det är inte fasta fack i dem utan små askar i olika storlekar. Just nu har jag lagt beslag på soffbordet och köksbordet men det har en tendens till att svämmar över så jag ska flytta in allt och fixa till i extrarummet.

• Emilie och Lorant Stenberg
    http://www.rusta.se/verktygskap_medium_hog_p30951308.html

En sådan här känns som perfekt förvaring. Då får man även in lite större scrap ark mm så de inte kan vikas eller skadas. Sen kan man rulla fram o rulla undan denna vid behov. Tyvärr säljs inte just denna längre utan återkommer bara som kampanj ibland men det finns liknande för runt 1000 kr på bauhaus m.fl

Jag personligen håller mest till i sovrummet trots att vi har möjlighet till eget pysselrum trivs jag bättre där då jag kan ha tv o musik mm. Har en sminkhörna med bord o bra belysning etc som är perfekt pysselhörna. Ska ha verktygsvagnen i linneförrådet i anslutning till sovrummet så kan jag alltid bara rulla fram allting när jag vill hålla på.

MVH Emilie
  • Limefrukt

Har 3 st Helmer lådhurts från IKEA:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20107873
    De står på golvet (utan hjul) under arbetsbordet. I dem har jag A4-papper, lim, kalligrafisaker, scrap-saker, kuvert, saxar m.m. Varje låda är märkt med dymo-tejp.

Ovanpå skrivbordet har jag en liten byrå från Esselte där jag förvarar alla mina finare A4 papper sorterade efter sort. (Hmm 2 byråer är det faktiskt, som står ovanpå varandra, 12 lådor totalt)

På väggen har jag 2 hyllor med mina pärl-lådor från Clas Olsson, skärmaskin, pärmar och ytterligare några förvaringslådor med "skräp jag inte kan vara utan".

Drömförvaringen är en sån där scrap-arbetsplats som ihopvikt ser ut som ett klädskåp, men så viker man ut det och så har men en hel arbetsstation där... Lite dyrt bara!

Svar på tråden Ni pysslare, hur förvarar ni alla era pyssel-attiraljer?