Hur är det att åka på charter typ till Kanarieöarna med en 3åring och en 1,5åring? Går det bra?
Är nyfiken på och vill höra ALLT om hur det kan va och hur det kan bli att åka på semester med två små barn!!!! En hyffsat lätt semester kan man ju säga, jag är sååå nära att boka en vecka på Lanzarote med familjen, ett Blue village hotell. Finns ju alla möjligheter och saker som man kan behöva där som barnfamilj så det oroar jag mig inte för, men jag undrar lite bara om hur krångligt och tjurigt det kan bli???
Hur går det på planet framför allt??
Är ju en fem timmar lång flygresa, känns ju lagom kul.
Är väl mest det jag undrar över kanske egentligen eftersom det verkar va så bekvämt när man väl är framme.
Men visst är det så att merparten av alla resenärer på ett charterflyg är barnfamiljer så man behöver väl inte bry sig så nämnvärt om tjurskalliga människor som stör sig på barnskrik och sådär? Känner på mig att våra barn inte kommer tycka att det är så kul att sitta stilla i fem timmar.
Har varit till Indien en månad med vår stora kille en gång, då var han ett år. Det var sammanlagt 11 timmar flygning och vi sa när vi kom hem att det gör vi aaaaaaaaaldrig om. Men det var ju lite skillnad, var mest backpackers och affärsmän på flyget så det kändes lite jobbigt, man borde kunna slappna av lite mer när det finns så många andra barn där väl? Och personalen borde va vana också?
Får man ta med sig vällingpulver och varmvatten på termos nu för tiden förresten? Vi fick det när vi åkte till Indien (med KLM) men nu kanske reglerna är ändrade?
Som sagt ni som har varit på liknande resa med små barn, berätta allt om hur det gick och jag vill höra massa tips och råd! Vill så gärna åka, vi behöver det så väl eftersom vi har det så kämpigt just nu med en massa skit, men vi vill inte ha en mardrömsresa!!!!