• jollijanna

Vi som nyss köpt sommarstuga

Jag och min sambo har nyligen köpt en sommarstuga. Har du oxå det?
    Vore roligt att utbyta tips och ideer med andra.

• Svar på tråden Vi som nyss köpt sommarstuga
  • Sockerpiller

Är så sugen, så sugen... än har inget köp ägt rum, dock. Har ni el, vatten och avlopp indraget? Mycket övrigt att göra?

• jollijanna

Vår stuga har varken el eller vatten, men det finns solenergi som kylskåp och belysning går via.
    Sen är det ca 100m till vattnet så det funkar att duscha (bada) och diska där, dricksvatten får vi ta med hemifrån.
    Övrigt så är det inte så mkt att göra förutom efter eget smak och tycke. Dom som sålt stugan til oss är ett äldre par med en helt anna stil och smak. Men det ska bara bli roligt att få pyssla, jobb finns ju alltid om man vill.

Har ni kikat runt eller är ni bara sugna?

• jollijanna

Puffar till tråden lite!

Finns det inga fler stugägare här ??

• tesslan

Min man och hans bror tog över landsstället efter deras farmor och farfar för ca ett år sen så just nu håller vi på att bygga ett till hus på tomten så vi har nånstans att bo när vi är där.
    Det är ju hur mycket jobb som helst både med husbygge, renovering av det befintliga huset samt hitta igen tomten bland alla träd men det ska bli såå skönt när vi kan flytta in och man kan åka dit bara för att ha det bra och ta igen sig efter en arbetsvecka.

Vart har ni köpt sommarstuga någonstans?

• jollijanna

Va roligt att du hittade hit, till denna tråd!
    Vår stuga ligger i Gagnef, i Dalarna, ca 3.2 mil från där vi bor. Tar ungefär 40 minuter att åka, så det är på ett lagomt avstånd.
    Hur lång har ni kommit i byggandet och vad blir det för typ av stuga?
    Vår stuga är av timmer och är på ca 40 m2.

Glad påsk

• olpansfamilj

Jag har en sommarstuga! Bilder i galleriet!

• tesslan

Det var ett lagom avstånd. Vi har 2 1/2 timme inklusive färja för att komma till vårat som ligger på Gräsö, utanför Öregrund.

Vi var upp nu i påsk och har precis fått klart all isolering så nästa gång vi åker upp ska det dras el och sättas upp inneväggar. Vi bygger lösvirkeshus så det är en hel del jobb. När det är klart kommer det vara på ca 59 kvm plus ett litet sovloft. Längtar...

• tesslan
    Svar på #6
    olpansfamilj skrev 2008-03-19 15:40:03 följande:
    Jag har en sommarstuga! Bilder i galleriet!
    Vad mysigt ni verkar ha. Hoppas vi får till det så där fint när vi är klara.
  • jollijanna

Åh va skönt att tillbringa påsken i stugan!
    Vi var förbi våran stuga med lite prylar igår, söndag. Längtar så tills vi får nycklarna. 30 april då är allt klart. Tur att nuvarande ägare är så gulliga att vi får va där med saker/kika/mäta ändå

• olpansfamilj

Tack tesslan men vi är långt ifrån klara. Vi har inte haft huset så länge och det finns massor att göra....
    Hur har ni tänkt inreda era sommarhus? Då vi endast har 100 m till havet (om ens det)
    så känndes marint tema ganska passande....

Svar på tråden Vi som nyss köpt sommarstuga