Present till 100-åring??
Ska uppvakta en dam på hennes hundraårsdag och vill ha tips på vad man ger. Risken är väl stor att hon får blommor så att det räcker och blir över.
Hon ser tyvärr lite dåligt men är annars pigg och klar.
Ska uppvakta en dam på hennes hundraårsdag och vill ha tips på vad man ger. Risken är väl stor att hon får blommor så att det räcker och blir över.
Hon ser tyvärr lite dåligt men är annars pigg och klar.
Är hon pigg så hon kan lyssna på en talbok kanske?
En flaska konjak? Naturligtvis för medicinskt syfte...
en bok som skrevs för hundra årsedan?
en bok som sträcker sig över hundra år, kanske finns som talbok?
God choklad och ett presentkort till fotmassage...
SHIT, hundra år!! :D
Oj...En *Kraam* & Go klapp på kinden med fina ord...♥
Jag kommer o tänka på en go tant jag hade på mitt förra jobb som fyllde 100 år (07)
Hon kunde va på så dåligt humör o allt var fel o så plockade man fram en choklad ask o humöret vände pang.Sen satt hon o mös o tuggade gott....
Så de är mitt bästa tips.......
Personer i just ålder 100år är ju vana vid att få just blommor när dom blir uppvaktade, så det tycker jag du ska lägga lite pengar på en riktigt fin bukett. och så kan du väl köpa kanske presentkort på fotvård.
Eller brukar hon gå till frisören, så köp ett presentkort där.
Lysande, tack för alla tips! Det blir en flaska starkt och en orkidé.
Jag tycker en fin tanke är att skicka pengar till någon välgörande organisation och de i sin tur skickar ett fint telegram till ju´bilaren där det står att denne hedras och från vem pengarna är skänkta. Typ Hoppets Stjärna eller något...men det verkar som du redan bestämt men för framtida jubilarer kanske=)
min gammelfarmor fick en tavla med bilder på min familj, en flaska likör 43 och en bukett med hennes favoritblommor.. =)
hon blev super glad.
De två senaste var bra tips för framtida födelsedagar. Kan nämna att tanten bl.a. fick en utekruka med vårblommor i. Tyckte det var en jättebra idé som alternativ till snittblommor eller krukväxter! (i alla fall om man har balkong eller uteplats)
om ni står varandra nära så kanske man kan sätta ihop ett fint album med dekorationer på med foton på barn och barn barn, lite roliga händelser och sånr, gamlingar älskar sånt hehe