• en blev två

Förslag på fin engelsk sång till dop?

Någon som har något bra förslag på musik som vi kan ha på våra tvillingars dop.
    Det enda kravet är att det måste vara på engelska.

• Svar på tråden Förslag på fin engelsk sång till dop?
  • Mamasnest

Jag gillar "Bridge over troubled water" men den tyckte sambon inte om till vårt sista dop.

Trebarnsmamma på heltid
  • ingensignatur

hero av mariah carey sjöng jag på min yngstas dop, fin text och fin låt överhuvudtaget =)

• en blev två

Därför at vi bor i Scotland och det vore kul om folk förstog vad dom sjunger

• Mamasnest
    en blev två skrev 2008-03-06 21:30:53 följande:
    Därför at vi bor i Scotland och det vore kul om folk förstog vad dom sjunger
    Aha. Min sambo kommer från Kanada så vi hade hela äldsta dotterns dop på engelska. Var i Scotland bor ni?
    Trebarnsmamma på heltid
  • en blev två

Vi bor en halvtimme norr om Edinburgh.
    Vi hade dop när vi var hemma i Sverige i Julas, helt på svenska!
    Så nu ska vi ha ett här Scotland. Inget dop utan vad vi kallar dedication. Vet inte riktigt vad det heter på svenska, välsignlese kanske?
    Vad hade ni på erat dop?

• Mallyx

min gubbe är musiker
    han spelade och sjöng "what a wonderful world" på några bekantas barndop... hur passande som helst..

• Mamasnest

På det första dopet hade vi bara det som var basic, fast på engelska. På det andra hade vi massa dikter, sånger osv men då på svenska. Däremot hade sambons morfar skrivit en dedication till dottern som sambon läste upp på dopet. Som ingångsmusik hade vi Brahms vaggvisa.

Trebarnsmamma på heltid
  • sky1208

Martina McBride - In my daughter's eye.
    Stevie wonder - isnt she lovely

till en pojk - Richard Marx - now and forever

Celine Dion's album Miracle har bra låtar att valja..

• babykaboom

jag vill att min man ska sjunga och spela stevie wonders isnt she lovely p[ v[r dotters dop!

• Mamasnest

Åh, jag glömde sambons favorit. Creed "With arms wide open". En riktigt fin Daddy-song.

Trebarnsmamma på heltid
  • en blev två

Stevie Wonders isnt she lovely skulle vara fint. Men det passar ju inte riktigt eftersom det är två små flickor som ska döpas.
    Några mer förslag?

• en blev två

Är det jag som är helt seg eller hur lyssnar man på ett smakprov, måste man betala även för ett smakprov?

• en blev två

strunta i vad jag sa ovan hittade den på Youtube. Annie's Song är ju fin, några mer förslag?

• sky1208

what exactly are you looking for? :)

• Mylove040811

Vi skaha Gun´s n roses "sweet child of Mine" när våran pojke döps nästa lördag , pappa är hårdrockare =)

**Rebecca 041206 & Timothy 080304**
Svar på tråden Förslag på fin engelsk sång till dop?