Förslag på fin engelsk sång till dop?
Någon som har något bra förslag på musik som vi kan ha på våra tvillingars dop.
Det enda kravet är att det måste vara på engelska.
Någon som har något bra förslag på musik som vi kan ha på våra tvillingars dop.
Det enda kravet är att det måste vara på engelska.
Jag gillar "Bridge over troubled water" men den tyckte sambon inte om till vårt sista dop.
Varför måste den vara på engelska?
hero av mariah carey sjöng jag på min yngstas dop, fin text och fin låt överhuvudtaget =)
Därför at vi bor i Scotland och det vore kul om folk förstog vad dom sjunger
Vi bor en halvtimme norr om Edinburgh.
Vi hade dop när vi var hemma i Sverige i Julas, helt på svenska!
Så nu ska vi ha ett här Scotland. Inget dop utan vad vi kallar dedication. Vet inte riktigt vad det heter på svenska, välsignlese kanske?
Vad hade ni på erat dop?
min gubbe är musiker
han spelade och sjöng "what a wonderful world" på några bekantas barndop... hur passande som helst..
På det första dopet hade vi bara det som var basic, fast på engelska. På det andra hade vi massa dikter, sånger osv men då på svenska. Däremot hade sambons morfar skrivit en dedication till dottern som sambon läste upp på dopet. Som ingångsmusik hade vi Brahms vaggvisa.
Martina McBride - In my daughter's eye.
Stevie wonder - isnt she lovely
till en pojk - Richard Marx - now and forever
Celine Dion's album Miracle har bra låtar att valja..
jag vill att min man ska sjunga och spela stevie wonders isnt she lovely p[ v[r dotters dop!
Åh, jag glömde sambons favorit. Creed "With arms wide open". En riktigt fin Daddy-song.
Stevie Wonders isnt she lovely skulle vara fint. Men det passar ju inte riktigt eftersom det är två små flickor som ska döpas.
Några mer förslag?
Jag bara älskar annies song:
http://www.dopguiden.se/musik/annies_song.html
Är det jag som är helt seg eller hur lyssnar man på ett smakprov, måste man betala även för ett smakprov?
strunta i vad jag sa ovan hittade den på Youtube. Annie's Song är ju fin, några mer förslag?
what exactly are you looking for? :)
Vi skaha Gun´s n roses "sweet child of Mine" när våran pojke döps nästa lördag , pappa är hårdrockare =)