• Anonym (rädd)

Ont i foten - blodpropp`???

Jag har de senaste dagarna fått ont i foten, blir värre hela tiden. Känns som en stukning, men bara när jag går eller stöttar mig på foten. När jag sitter eller avlastar känns ingenting. Inte svullen, inte blå. FÅr en obehaglig, pirrande känsla ibland, som om den håller på att somna.

Vad kan det vara? Finns det någon risk att det är en blodpropp?

Kan tillägga att stödbandage hjälper INTE, bara värre, för då känner jag ökat trck mot foten. Och smärtan sitter typ under/vid sidan av foten.

• Svar på tråden Ont i foten - blodpropp`???
  • Anonym

Kanske kan vara en nerv som kommit ikläm? Bara en tanke!

• Anonym (rädd)

Ska man söka till VC eller blir man klassad som hypokondriker då... tycker ofta att läkare är så nonchalanta...

• UnderbaraSöner
    Anonym skrev 2008-03-06 21:38:45 följande:
    Kanske kan vara en nerv som kommit ikläm? Bara en tanke!
    för mej låter d inte alls konstigt..d vanligt att iaf jag får ont i alla leder under vinter/kalla dagar..
  • UnderbaraSöner

Anonym (rädd) skrev 2008-03-06 21:44:36 följande:

Ska man söka till VC eller blir man klassad som hypokondriker då... tycker ofta att läkare är så nonchalanta...
    absolut kan du ringa och berätta. d tycker jag.. jag vet ju inte heller din ålder,men jag har iaf reumatism i släkten och d är ju ärftligt..
  • elrovi

Om det ev skulle vara en blodpropp blir det varmt, rött och ömt på stället.

• Skusan

Proppar i benen, elle rmisstanke om proppar ska alltid tas på största allvar. Så ring din vc imorgon och be om en läkartid, har de ingen så vänd dig till jourmottaging/aakuten om besvären håller i sig eller tilltar. Äter du p-piller tex är ju risken förhöjd så sök.

• Anonym (rädd)

jag är 31 år.

känner mig liksom svag i den foten och det benet, halvt bortdomnat.

• Anonym (rädd)

äter inte p-piller.

• elrovi

Blodpropp i benet / Symtom och diagnos
    Reviderad: 2007-12-19

Svullnad och värk är vanligaste symtomen
    Blodproppar är vanligast i benets vener, framför allt i vaderna. Vaden svullnar och blir ofta varmare än den andra vaden. Ibland blir den även rodnad eller missfärgad. Vaden är öm och spänd om man klämmer på den och det kan värka i benet eller hålfoten, framför allt när man går. Ytliga blodkärl på benet kan synas tydligare. Man kan också ha lätt feber.

Besvären kan ibland vara mycket lindriga, och därför kan det vara svårt att upptäcka att man har fått en propp.

från sjukvårdsrådgivningen:
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Svar på tråden Ont i foten - blodpropp`???