• Emelisch

Hur göra för att få längre hår, snabbt?

Ingen aning om vart jag skulle lägga det här inlägget, men det får väl bli här helt enkelt.
    Som rubriken lyder, jag vill såå gärna ha långt hår igen. Har fått klippa av det pga att det vart så himla slitet. Är fortfarande ganska slitet men inte alls lika mycket.
    Jag har förut haft hårförlängning några gånger, men kan inte ha det nu, det skulle inte se bra ut då jag har så kort hår.. Någon som har några tips på hur man fort får längre hår? Nå speciellt schampo, tabletter, aa något helt enkelt. Ofarligt självklart då..

• Svar på tråden Hur göra för att få längre hår, snabbt?
  • jenni84

mycket frukt,sol,....massera hårbotten för att stimulera hårsäckarna.....

• smurfette

Finns inget sätt för att få det att växa snabbare. Med tabletter påverkar du kvaliteten på det som växer ut men det finns inga studier som visar att det skulle växa snabbare.

Hårförlängning är det enda...

• Natimaria

Hej jag äter tableter för hår och naglar, jag tycker att håret har växt mycket fortare nu, när jag bode i mitt land där man fick riktig sol hade jag inga problem med att håret växte men nu växer det så sakta...

vitaminer är bra även för huden vi behöver sol vitaminen och B vitaminer silica tror att det heter, kolla på hälso kost affärerna eller på apoteket...

lycka till!

• Mamsis

Min frisör sa att man ska stimulera hårsäckarna genom att massera, dra lite i håret etc. När det pirrar som om man har myror i hårbotten så jobbar hårsäckarna.

Sen kan man lägga ner allt vad schampoo heter, det skadar bara håret. Kolla in i "No poo" trådarna så får du fler tips.

• Liten måne

och kom ihåg att gå och toppa ofta, om du vill att håret ska bli långt så måste man bli av med det slitna innan det börjar äta sig uppåt och man måste klippa mycket. Rådfråga din frisör om hur ofta denne tycker ditt hår behöver klippas för att hållas fräscht.

• salsajenny

vet inte om det är till nån tröst, men sen jag började tona mitt hår för två år sen, så ser jag ju utväxten som kommit varje månad när det är dags att tona igen.....inte förräns man SER med egna ögon att håret faktiskt VÄXER, och det ganska fort, känner man sig lugnad. Jag kämpar oxå med att få längre år, även om mitt är rätt långt nu. jag fick klippa av det rätt kort efter misshandel med blekning inför bröllopet för 2½ år sen, fick precis upp det i en svans där bak då.....nu räcker det ner till nedre delen av skulderbladen på ryggen....

För att undvika mer slitage än nödvändigt, så att du måste klippa dig för ofta och på så sätt förlänger utväxt-tiden, så rekomenderar jag inpackning varje gång du tvättar håret, istället för balsam. Det behöver inte sitta i så länge. Sen har jag glansdroppar i oxå, det gör att håret ser friskare ut, och känns mer levande. kanske påverkas topparna av det, så de inte slits lika mycket?

• Mamsis

Vad du gör, använd ingenting med silikon i håret! Det ger en falsk känsla av friskt och glansigt hår men förstör nå grymt.

• Sockertoppen27
    Mamsis skrev 2008-03-13 16:33:04 följande:
    Vad du gör, använd ingenting med silikon i håret! Det ger en falsk känsla av friskt och glansigt hår men förstör nå grymt.
    VAAA slits håret av silikon???
  • bobojo

ät fisk i fisken finns omega 3  då växer håret som ogräs. drick vatten oxå. lycka till!

• bobojo

hej jag har ett par bra saker du kan göra för att få längre hår som har funkat på mig jag har till höfterna nu.

ät omega 3 finns i fisk.
    drick mycket vatten.
    ät grovt bröd och b vitaminer.
    massera hårbotten.
    få mycket sol på ditt hår

lycka till!

• LOLOLOLOLOLOLOLLOL

Alltså håret har en max längd. Man kan bryta max länden men det kan ta ett tag så  tro inte du kommer få så himla långt hår mitt är precis över rumpan o ja är 12. Men du behöver nog inte oroa dig snart har du ael längd. Det går så snabbt ändå. Skrattande

Svar på tråden Hur göra för att få längre hår, snabbt?