• mammaNena

Hur få bort tuschpenna från skinnsoffa??

Vår dotter har gått lös med en svart tuschpenna på vår bruna soffa, å vi som tänkte sälja den snart...
    Någon som har knep på hur man får bort det, utan att skada färgen på soffan.

• Svar på tråden Hur få bort tuschpenna från skinnsoffa??
  • Linda1976

Är den vattenlöslig så är det ju bara att tvätta med vatten och typ YES, och det är det väl oftast om det är såna som barn använder. Är det spritpenna är det knepigare....

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • mammaNena

jo det är en vanlig barn penna, men jag har testat och den sitter som berget. har testat galltvål och vim oxå. det funka inteFundersam

• Linda1976

Skumt!! Vanish för möbler då? Den hemska reklamen "Lita på rosa!!"

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • mammaNena

jag funderade på det.. ska gå och testa nu medans jag väntar på den som har det perfekta knepet

• mammaNena

vanich funkade inte heller. är för mattor och möbel Tyg. ATTANS MIA!!Skrikandes

• Linda1976
    mammaNena skrev 2008-03-06 23:34:54 följande:
    vanich funkade inte heller. är för mattor och möbel Tyg. ATTANS MIA!!
    Fuck! Tja... då har jag inget tips. Ring imorgon till en affär som säljer skinnsoffor och fråga!
  • mammaNena

ja det kanske e lika bra. tack för försöket

• mammaNena

Olle /pappan sa precis det innan. ska vi vara tvugna att måla om hela soffa?? Nej, det ska vi inte. då får det hellre va! Men hon kunde väll använt en brun penna...:P

krabban skrev 2008-03-06 23:36:44 följande:
    Måla hela soffan svart!
  • mammaNena

nu har jag försökt med allt. Vanich möbeltvätt (men det va mer för tyg), yes, ajax, galltvål, Jätte starkt apelsin medel, T-röd, cilit bang (bägge två), hmmm ja det va nog dom.. någon annan som har en idé??
    Vi kan ändå inte sälja den med svart tusch penna på, så nu spelar det inte så stor roll vad som händer med skinnet... bara att testa på.

• Linda1976

Har du ringt en möbelaffär?

• mammaNena

nej.. det har lixom inte blivit avFundersam

• Aorelia
    mammaNena skrev 2008-03-10 17:29:41 följande:
    nej.. det har lixom inte blivit av
    snälla skriv här on du hittar ngt sätt. min 2åring har ritat med blå tusch på våran skinnsoffa och det går bara inte att få bort
  • Izzo

Jag har tagit bort bläck men våran rengörings grej från IKEA

• MansonDust

Det mesta går tydligen väck med vanliga våta tvättlappar. Testa ?

• mammaNena
    Svar på #18
    Det va värt ett försök, men strecken blev bara lite ljusare :'(

Men jag skickade till den där tanten på "dop sidan" Så jag hoppas att hon har något bra. jag skrev med alla de saker vi har testat, så behöver hon ju inte tipsa om någon av de
Svar på tråden Hur få bort tuschpenna från skinnsoffa??