• Grådan

Sluta med napp? Hur göra?

Jo min son blir snart tre och vi tycker att det är dax att han slutar med napp. Så jag undrar hur andra gör?? Kan tilläggas att jag inte tror att vår son fixar att ge bort den till Påsk Haren eller dylikt, då han har många livliga fantasier om olika figurer som ska ta hans leksaker mm.

Någon som provat att bara tvärt ta väck alla nappar??
    Han har bara napp vid vila och sömn.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Sluta med napp? Hur göra?
  • Mamma till två mirakel

Där vi bor finns det ett träd en bit in i skogen,dit går alla mammor med sina barn när dem ska sluta med nappen... Det kallas nappträdet och barnen får skänka sina nappar till troll ungarna funkar toppen...

Starta ett där du bor! Skrattande

Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta........
  • rainbowbrite

Vi ska snart ta bort dotterns nappar...tänkte göra så att vi tillsammans slår in napparna i ett fint paket och "lämnar" nånstans, så byter vi ut paketet mot en present (i paket) som hon får istället..

• Grådan

Tack för era svar....hmmm undrar hur han fixar att ge bort dom. I somras fick han för sig att tomten skulle komma o ta hand biolar...vet inte alls var han fick det ifrån....

• julmusten

Du kan ju ha ett avskedsparty for napparna. Lite tarta och paket till killen, och sen kanske ni kan packa in napparna och skicka dem nagonstans. Det kanske finns barn nagon annanstans som behover lite nappar?? (Hitta alltsa pa dessa barn, jag tvivlar pa att nan vill ha nagons gamla nappar).

Nagot som verkar vara ratt sa vanligt har ar att man klipper av toppen av nappen och sen klipper bort mer och mer for varje dag. Till slut sa finns det inte mycket kvar och da vill de inte ha nappen langre, men jag vet inte hur sakert det ar.

• Grådan
    julmusten skrev 2008-03-07 02:17:58 följande:
    Du kan ju ha ett avskedsparty for napparna. Lite tarta och paket till killen, och sen kanske ni kan packa in napparna och skicka dem nagonstans. Det kanske finns barn nagon annanstans som behover lite nappar?? (Hitta alltsa pa dessa barn, jag tvivlar pa att nan vill ha nagons gamla nappar).Nagot som verkar vara ratt sa vanligt har ar att man klipper av toppen av nappen och sen klipper bort mer och mer for varje dag. Till slut sa finns det inte mycket kvar och da vill de inte ha nappen langre, men jag vet inte hur sakert det ar.
    God idé med party....har också funderat på att ha sönder dem...han vill inte ha dem om det är hål i dom....
  • Grådan

puff och buff...mer idéer....

• Believe In Faith

Plantera ett napp-trädd Låt han häng anapparna där i.
    Napp-avskedsfest.

Du skall absolut inte ta bort dem bara så där utan att säga ngt.
    Jag tror det är viktigt att du pratar med honom om det en bra tid innan,
    så han förstår vad som kommer att hända!

Lycka till

ღ Wilma ღ Alwin ღ
  • Mizz Emma

Min mamma gjorde såhär: Hon klippte av napparna och gjorde ett fint halsband. Det var också uppskattat.. fick ett fint halsband samt en skramlig leksak :p

• Grådan

Självklart ska vi inte bara ta dom. Har pratat i flera veckor med honom att han är en stor kille och att han snart inte ska ha någon napp.

Kul idé med halsbandet...

Fler ideér???

Svar på tråden Sluta med napp? Hur göra?