Hur få bort röklukt från en tv?
Vi fick en tv av svärfar. Tyvärr så har han rökt inne och tv:n luktar inrökt. Trots att jag röker själv så känner jag det så den måste stinka...
Finns det något man kan göra för att få bort lukten?
Vi fick en tv av svärfar. Tyvärr så har han rökt inne och tv:n luktar inrökt. Trots att jag röker själv så känner jag det så den måste stinka...
Finns det något man kan göra för att få bort lukten?
et är nog bara att torka o torka kanske ha den ute en stun o vädras? om det e bra väder o inge fukt. annars går det ju inte riktigt att gör något med en tv...
Min pappa röker också inne o så fick jag en tv av han den lukta inget hmm det kanske har som gått "in" i tv.n lukten då försvinner det nog inte...
Jag trora tt det funkar att ställa ättika i en skål i närheten, det drar åt sig lukter, funkar i alla fall i inrökta lägenheter och på kattpiss...
Lycka Till!
Jag har torkat av den med Ajax, när jag torkade själva skärmen (eller vad det nu heter på en tv) så blev trasan gul *kräksmilie*. Han slutade röka för ca 1 år sen så jag tycker det är lite konstigt...
Jag funderar på om man kan torka med ättikalösning, det brukar ju ta bort röklukt?
Tovas Mamma skrev 2008-03-07 07:37:58 följande:
Finns en doftolja som heter "anti tobak" den använder man som vanlig doftolja och den tar bort tobaksröksdoft.
Jag vet att heminredningsbutiker kan ha det (inte kedjor utan små privata btiker).
Men kika på butiker där det finns doftljus o dyl. där brukar det finnas.
Ska göra så
Annars funkar ättika vid tvn väldigt bra. Luktar lite äckligt pga ättikan ett tag.
Men det lönar sig i längden. Jag är själv rökare och ska sluta och känner av röklukt och anser att den är riktigt nasty!
Just inrökt luktar så jäkla snuskigt. Det konstiga är att maken som numera är ickerökare, sen ett antal år tillbaka, inte känner odören...
Måste bara fråga en sak...
...är du gravid??
För när jag var det så kände jag konstiga lukter överallt å ingenstans...
...kastade allt utan porslinet i köket för att det luktade illa...
Tänkte att det kanske är så då, att du tycker att det luktar men inte han, för att det egentligen inte luktar...
Nej, det får vi verkligen inte hoppas
Men jag håller med, jag kände med lustiga dofter när jag var gravid.