• Carro W

Hur få bort röklukt från en tv?

Vi fick en tv av svärfar. Tyvärr så har han rökt inne och tv:n luktar inrökt. Trots att jag röker själv så känner jag det så den måste stinka...

Finns det något man kan göra för att få bort lukten?

• Svar på tråden Hur få bort röklukt från en tv?
  • My sunshine

et är nog bara att torka o torka kanske ha den ute en stun o vädras? om det e bra väder o inge fukt. annars går det ju inte riktigt att gör något med en tv...
    Min pappa röker också inne o så fick jag en tv av han den lukta inget hmm det kanske har som gått "in" i tv.n lukten då försvinner det nog inte...

• Tovas Mamma

Jag trora tt det funkar att ställa ättika i en skål i närheten, det drar åt sig lukter, funkar i alla fall i inrökta lägenheter och på kattpiss...

Lycka Till!

~ Mamma till världens underbaraste Tova ~
  • Carro W

Jag har torkat av den med Ajax, när jag torkade själva skärmen (eller vad det nu heter på en tv) så blev trasan gul *kräksmilie*. Han slutade röka för ca 1 år sen så jag tycker det är lite konstigt...

Jag funderar på om man kan torka med ättikalösning, det brukar ju ta bort röklukt?

• Carro W

Tovas Mamma skrev 2008-03-07 07:37:58 följande:

Jag trora tt det funkar att ställa ättika i en skål i närheten, det drar åt sig lukter, funkar i alla fall i inrökta lägenheter och på kattpiss...Lycka Till!
    Det är kanske bättre att sätta ättikan bredvid. Små skålar runt hela tvbänken
  • Tovas Mamma
    Carro W skrev 2008-03-07 07:39:51 följande:
    Tovas Mamma skrev 2008-03-07 07:37:58 följande: Det är kanske bättre att sätta ättikan bredvid. Små skålar runt hela tvbänken
    Mm, det kan ju vara värt ett försök i alla fall...
  • Pysselgalningen

Finns en doftolja som heter "anti tobak" den använder man som vanlig doftolja och den tar bort tobaksröksdoft.

• Carro W
    Pysselgalningen skrev 2008-03-07 08:19:20 följande:
    Finns en doftolja som heter "anti tobak" den använder man som vanlig doftolja och den tar bort tobaksröksdoft.
    Olja som man "bränner"? Var hittar man det?
  • Pysselgalningen

Jag vet att heminredningsbutiker kan ha det (inte kedjor utan små privata btiker).
    Men kika på butiker där det finns doftljus o dyl. där brukar det finnas.

• Pysselgalningen

Annars funkar ättika vid tvn väldigt bra. Luktar lite äckligt pga ättikan ett tag.
    Men det lönar sig i längden. Jag är själv rökare och ska sluta och känner av röklukt och anser att den är riktigt nasty!

• Carro W

Just inrökt luktar så jäkla snuskigt. Det konstiga är att maken som numera är ickerökare, sen ett antal år tillbaka, inte känner odören...

• Tovas Mamma

Måste bara fråga en sak...Oskyldig

...är du gravid??

För när jag var det så kände jag konstiga lukter överallt å ingenstans...

...kastade allt utan porslinet i köket för att det luktade illa...Förvånad

Tänkte att det kanske är så då, att du tycker att det luktar men inte han, för att det egentligen inte luktar...

• Carro W

Nej, det får vi verkligen inte hoppas

Men jag håller med, jag kände med lustiga dofter när jag var gravid.

Svar på tråden Hur få bort röklukt från en tv?