• Anonym

tappat lukt och smaksinnet vid förkylning???

Har varit förkyld 1 vecka och har helt tappat lukt och smaksinnet! Kul! inget smakar eller luktar något! Hjälp kommer det tillbaka?????

• Svar på tråden tappat lukt och smaksinnet vid förkylning???
  • Anonym

Det kommer nog komma tillbaka.
    Du är ju fortfarande förkyld och det finns en obalans kvar. Tror inte du behöver vara orolig.

• Iroyg

Så där är det varje gång jag är förkyld... När jag var förkyld förra julen, hade jag inget lukt- eller smaksinne mellan 24-30 dec... Då allt julbord, julgodis och annat gott serverades... Hatar verkligen när det händer, det är ju inte bara en dag eller två, utan typ en vecka för mig. Blä...

• Anonym

As trist!! ingen ide att äta då heller !

• Iroyg
    Anonym skrev 2008-03-07 09:17:58 följande:
    As trist!! ingen ide att äta då heller !
    Äta bör man annars dör man. Men det är ju supertrist när maten inte ens smakar papper.
  • Anonym

Det har hänt någon gång för mig, men det kommer tillbaka efter ett tag.

• Anonym

Men varför försvinner det???

• Anonym

Det är nog nån svullnad i slemhinnorna som gör det, tror jag.

• Anonym

ett tips kör med nässköljning, det säljs på Apoteket. Det är verkligen jättebra, vid förkylningar. Speciellt när man har problem med slemhinnorna, eller kanske bara täppt. Mkt bättre än vanligt nässpray

• Anonym

Fan fortfarande borta??? nå tips??

• Xgirl83

Oj, jag trodde det hände för alla vid nästan varje förkylning! Har aldrig tänkt på att alla kanske inte har upplevt det.

Lugn, det kommer tillbaka! Ibland tycker jag det kan hänga i aningen längre än själva förkylningen dock.

• Anonym
    Xgirl83 skrev 2008-03-10 15:05:45 följande:
    Oj, jag trodde det hände för alla vid nästan varje förkylning! Har aldrig tänkt på att alla kanske inte har upplevt det. Lugn, det kommer tillbaka! Ibland tycker jag det kan hänga i aningen längre än själva förkylningen dock.
    Har aldrig varit med om det... blää tråkigt
  • Xgirl83

Jag vet, det är supertråkigt! Är också förkyld just nu och smaksinnet är på väg att försvinna.

• Anonym

ingen smak eller lukt än buuuuuuuuhähähäääääääää

• Idah84

Joda det kommer nog tillbaka.. =) Jag åkte på en jätte förskylning för ett tag sen o kände varken smak eller lukt på tre veckor!! Stor mening o äta nåt när man ändå inte känner om det smakar gott...=o)

• Sarlin

Jag har exakt likadant.. har varit super förkyld i en vecka nu med hög feber hosta och jätte tät i näsan, håller med dej det är ju skit trist att inte ens kunna trösta sej själv med en liten godis :) skulle lika gärna kunna äta frigolit !!

• Emmett

det kommer att komma tillbaka. Hände mig i sommar när vi var i sthlm, jätte förkyld & världens hetta! Det var jätte roligt att få vara nere i sthlm, men inget smakade..

Lugn du bara!

• Anonym

jag e forkyld och luktsinnet o smaksinnet har forsvunnit.
    sjalv tycker jag att det ar toppen att luktsinnet har forsvunnit.
    ar namnligen gravid och mar daligt utav bade den ena och den andra lukten.
    men nu slipper jag att nastan behova krakas utav roklukt pa bussen eller pendeln. :D

• Em00

smaken försvinner i samma takt man blir mer och mer täppt i näsan.
    Läste att det är så gott som tack vare
    näsan som vi kan känna smak. Alltså själva smaken.
    Man kan ju fortfarande känna salt, sött, surt osv..
    Lite virrigt, men hoppas ni fattar =)

Svar på tråden tappat lukt och smaksinnet vid förkylning???