• Analoga

Någon här som haft ont i halsen i över en vecka?

Jag är jätteförkyld sedan en vecka, eller rättare sagt det började med lite halsont för ganska precis en vecka sedan och efter det har jag utvecklat kraftig snuva, hosta, halsont, ögoninflammation - ja allt utom feber, det har jag faktiskt klarat mig undan.

Igår ringde jag och fick utskrivet salva för ögonen. Nu vill jag inte ringa igen om halsen..

...men jag undrar om det är någon här inne som kan säga att ni haft ont i halsen i över en vecka utan att det varit någon halsfluss el liknande??

Jag har ont omväxlande i vänster sida (mestadels) till hela halsen.

Vad tror ni? Kan man ha ont i halsen så himla länge vid förkylning?

Känns som att jag aldrig kommer bli fri den här förkylningen Gråter

• Svar på tråden Någon här som haft ont i halsen i över en vecka?
  • Lost in universe

Ja man kan ha ont i över en vecka utan att det är halsfluss eller något som kräver medicin. Jag har haft det iallafall och det var inget som inte gick om av sig själv.

• T T

Jag hade ont i halsen i över en vecka när jag fick flunsan..Fick snuva,nästäppa,och värsta hostan..Har fortfarande snuva och är inne på fjärde veckan..Skitjobbigt

• sunt liv

ja har kaft kraftig hosta i 3 veckor snyft så de kan hålla i sig jättelänge men är de halsfluss så vet du de för du ser mandlarna jättttttte väl å du kan inte alls svälja du vill typ bara gråta

• Analoga

Ok skönt att höra   Jag vill inte gå och ta halsprov eller så , har jättemycket kväljreflexer     Ja, det här är nog ett riktigt ondskefullt virus, jag brukar vara bra inom en vecka!

• vargzaga

Jag har haft ont i halsen i flera veckor. Men förra veckan bröt förkylningen ut ordentligt och nu har jag ännu ondare i halsen...Var in på vårdcentralen i tisdags eftersom jar har så ont och svårt att andas då jag är astmatiker. Men tydligen är det en helt vanlig förkylning om än väldigt långlivad....

• Myrina

Yes box! Här har du en! Småont i halsen hela förra veckan. I lördags morse bröt det ut helt. Mitt har gått från halsen till bihålorna till halsen (hostar som en tok) och sedan nu tata: ögonen. Ser ut som en rödögd vampyr. Jag har inte heller haft feber, som mest 37,2! I måndags var jag hos husläkaren i ett annat ärende och fick i samband med det antibiotika eftersom mitt crp var förhöjt. Även en rejäl hosmedicin. Då hade det hela ju inte spridit sig till ögonen, nu kanske det är dags att ringa och få ögonsalva. Jag har också undrat mycket över denna mystiska åkomma, det känns ju som om man aldrig kommer att bli frisk! Känner för övrigt igen precis din beskrivning av det halsonda.

Var bor du någonstans?

• Analoga
    Myrina skrev 2008-03-07 10:43:36 följande:
    Yes box! Här har du en! Småont i halsen hela förra veckan. I lördags morse bröt det ut helt. Mitt har gått från halsen till bihålorna till halsen (hostar som en tok) och sedan nu tata: ögonen. Ser ut som en rödögd vampyr. Jag har inte heller haft feber, som mest 37,2! I måndags var jag hos husläkaren i ett annat ärende och fick i samband med det antibiotika eftersom mitt crp var förhöjt. Även en rejäl hosmedicin. Då hade det hela ju inte spridit sig till ögonen, nu kanske det är dags att ringa och få ögonsalva. Jag har också undrat mycket över denna mystiska åkomma, det känns ju som om man aldrig kommer att bli frisk! Känner för övrigt igen precis din beskrivning av det halsonda.Var bor du någonstans?
    Jag bor i Eskilstuna. Du då?

Kanske det beror på att jag hostar så mkt; att halsen inte får läka ordentligt?
  • Myrina

Stockholm. Kan det vara en Mälardalssmitta?!:)

Jäkligt jobbigt är det i alla fall. Ögonen helt igenmurade på morgonen.

• Analoga
    Myrina skrev 2008-03-07 10:52:19 följande:
    Stockholm. Kan det vara en Mälardalssmitta?!:)Jäkligt jobbigt är det i alla fall. Ögonen helt igenmurade på morgonen.
    JA, det verkar inte bättre Fundersam 
Svar på tråden Någon här som haft ont i halsen i över en vecka?