• Baby T

ni med barn med medfödda "fel" hur försäkrar ni era barn?

har fått en liten bebis med medfödd gråstarr i ögat... och har av 2 försäkringsbolag blivit nekad att försäkra henne... det är alltså inget fel på henne i övrigt mer än att hon har en knappt synlig liten prick i ögat... men ändå får jag inte försäkra henne.... hur har ni andra gjort? finns de något speciellt bolag där man försäkrar "speciella" barn då eller? kan ju inte ha hela familjen försäkrad förutom henne!!! HELT SJUKT

• Svar på tråden ni med barn med medfödda "fel" hur försäkrar ni era barn?
  • Luddvar

Min son föddes med hypospadi dvs urinröret mynner ut under snoppen och det ska opereras nästa år. Han är försäkrad i Trygg-Hansa MEN inte för något som har med hypospadin att göra...

• Baby T

ok ska kolla med dom... har försökt på salus ansvar och euro accident... och enligt dem är hon en "riskperson" och kan därför inte få någon olycksfallsförsäkring....

• klaramamma

ja, pröva med trygg-hansa, fått för mig att de är lite lättare att få försäkring hos, jag har min livförsäkring där efter ett annat bolag nekat pga av reamatism. fick dock lite högre premie..

• MissXXX

Min dotter föddes med fel på njurarna och fick avslag när vi skulle försäkra henne pga av att hon utgjorde en risk.. HALLÅ?! Jag försäkrade ju inte njurarna?!?! Hon löper ju inte större risk att drabbas av andra sjukdomar bara för att njurarna är pajj... *trött*

Detta var hos trygg-hansa....

• Luddvar

Jag hade en väntabarn-försäkring hos Trygg-Hansa innan min son föddes. Det var kanske därför han fick vara kvar där fast de inte försäkrade just den missbildningen. Det är ju inte säkert att de hade försäkrat honom om vi kommit efter förlossningen och inte haft vänta-barnförsäkringen.

• Clavi

Vår son har missbildat huvud och vi har inte hittat en bra försäkring som vi får teckna. Ett stort problem!

Hugo 070728
  • ragatan

Jag har en dotter med ovanligt syndrom, letade barnförsökring i flera år.Alla försäkringsbolag kan försäkra era barn, MEN det blir en enormt mycket högre premie och ni kommer aldrig att få ut en spänn... Allt kommer att hänvisas till "felet". Prova med ACE försäkringsbolag. De är de enda som försäkrar min dotter sjuk/olycksfall, till normal premie. Kan inte livförsäkra henne pga syndromet.

• evelina26

När vi försäkrade vår första dotter hade vi precis upptäkt att hon hade allergi som visade sig genom atopiskt eksem. Vi berättade det för försäkringsbolaget (trygg-hansa) och det var inga problem att försäkra henne. Försäkringen täcker dock inte hudproblem.
    Det borde ju gå att försäkra henne för allt annat, dvs allt utom just ögonen?

Svar på tråden ni med barn med medfödda "fel" hur försäkrar ni era barn?