• Anonym (ustött)

Känner mig utstött, baktalad o mobbad. och jag är vuxen.

Jag är en helt vanlig mamma till två barn. Har lägenhet och man. Bra ekonomi...MEN! Jag har knappt vänner.
    De "vänner" som ägnar mig tid är de som tar hem mig på fika för att få tiden att gå medans barnen är på dagis (15 tim). Jag har det inte modernt hemma och i detta samhälle jag bor i så verkar det vara en väldigt stor grej och ett stort plus att ha det senaste och iaf ett Ikeakonto så man kan uppdatera sitt hem i tid och otid.

Jag är ingen festprisse, jag springer inte ute o dricker på krogen. Jag är lugn och vill ha det lugnt med men då är man inte intressant. För visst går det ju att kombinera uteliv med barn...enligt dom. Skulle faktiskt ut idag efter MÅÅÅNGA år för att komma in i gänget lite, känna att jag betyder något, komma ut och träffa folk....men denne person ändrade sig o skyllde på sjukdom. Jag VET att det är för att jag är tråkig och inte intresserad av att bli stuppackad. Jag är 26 och känner mig som 60...

Jag känner mig utstött. Mammor tittar på mig snett och när jag väl pratar med dom så känns det som att de backar..

Nåt är det, men kan inte sätta fingret på vad. Men en sak är säker; känslan jag har kan inte vara så fel. Jag är ett tidsfördriv...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 13:33
    Det är som att de pratar om mig bakom ryggen, som att jag hade pesten eller som att de dömer en. Obehagligt känns det och jag känner mig så förbannans ointressant. Det enda jag vill är att vara intressant, att bli uppringd och inte att någon synar en och tittar snett, låtsas vara trevlig när jag är där men pratar skit när jag inte är där...

• Svar på tråden Känner mig utstött, baktalad o mobbad. och jag är vuxen.
  • Anonym

Tråkigt att du känner det så.
    men det gör jag med, när ingen annan kan vara så passar det med mig och mitt barn, som är så liten, tycker dem
    ja e heller inte ute så mycket, har fel kläder, följer inte modet för 5 öre. hemmet är uppoch ner och inget som passar de "fina" flickorna, vad man än säger så får man konstiga blickar på sig, gör jag nått annorlunda så får man höra det sen, på omvägar. är alltid sist att bli tillfrågad om nått.
    så tråkigt att det är så.

• Nattens Drottning

Usch vad ledssen jag blir när jag läser sådant här.
    Vuxna människor som borde veta bättre behandlar andra illa.
    Massor av kramar!

• Anonym (Ensam)

Jag upplever precis samma sak. Det är 4 månader sen jag träffade nån av mina väninnor, kanske man blivit ointressant när man är gravid och inte längre kan vara ute och supa varje helg, eller orkar dansa till 4 på morgonen för att sen dra på efterfest.

Kul kompisar man har (hade..)

• struntan

Blir så ledsen då jag hör sånt här. :( Stor kram till er

• Anonym (ustött)
    Anonym (Ensam) skrev 2008-03-07 13:45:21 följande:
    Jag upplever precis samma sak. Det är 4 månader sen jag träffade nån av mina väninnor, kanske man blivit ointressant när man är gravid och inte längre kan vara ute och supa varje helg, eller orkar dansa till 4 på morgonen för att sen dra på efterfest.Kul kompisar man har (hade..)
    Ja men dessa jag pratar om HAR barn...
  • Anonym (ustött)

Jag mår bara dåligt av detta och undrar vad FAN det är för fel på mig??

• Anonym

Det ÄR inget fel på dig! Du får se till att skaffa andra vänner som är som du- det kommer bli deras förlust (de som anser att festa och hem styling är viktigare än social kompetens)!

• BLOMMA1977

hejsan!!
    jag har varit i samma situation...jag flyttade till laholm för 6½ år sen och när ja började jobba efter fött vårat första barn, kände ja mig osäker,och tyckte att alla pratade om mig, istället för med mig..jättejobbigt...sen va ja med på en kurs med jobbet, och där sa föreläsaren något som jag använder när jag känner mig osäker på dom runt mig...han sa:varför tror du att andra pratar bakom ryggen på dig...är du så intressant att dom skulle prata om dig hela tiden...gör du så mycket "fel" så att dom har något att prata om hela tiden?
    svaret är ju enkelt, eller hur??varför ska alla prata om just mig hela tiden? rätt så självisk tanke, och lite roligt när man tänker på det...
    det här hjälper mig iallefall...hoppas det kanske hjälper deg oxå...
    jag har inte många vänner, men klarar skita i va andra tycker numera...och är glad för dom nfå och nära som finns, för dom tar mig för den ja är...
    jag önskar dig lycka till och en jättestor kram

• Anonym

Ojoj, skulle kunna varit jag själv som skrivit det där...har det precis likadant men vet inte riktigt hur jag ska lösa det, känns väldigt svårt att skaffa nya vänner, vet inte hur det ska gå till..

Svar på tråden Känner mig utstött, baktalad o mobbad. och jag är vuxen.