• daggdroppar

Hur hög feber kan barn få?

Lilltjejen har 40.4 i temp. Otäckt högt känns det som..hur hög feber kan de komma upp i egentligen?

• Svar på tråden Hur hög feber kan barn få?
  • iorlina

J låg där någonstans när han var sjuk men det ska inte vara någon fara om de inte är allmänt medtagna.

Fick varna alvedon och ipren. Eftersom de innehåller olika medel fick man ta dem om vartannat...

Ring sjkvårdsupplysningen.

• Ida och Razmus Mamma

min dotter är 3 1/2 år.
    förra våren hade hon vattkoppor och hade då en temp på 40,6
    till och från en hel helg.
    medtagen var hon, så vi var på infektionsmott.

kan säga att jag tycket det var äckligt när hon hade så hög feber.

• Lundby87

osäker men ha så lite kläder på som det går kanske så lite so bara blöja sen mkt vätska är bra för lilltjejen. sen är alvedon bra med. kanske redan du jätt.

• AnnBrittS

Man kan även duscha lite svalt ( Inte kallt).
    Det brukar fungera hör iaf,man får ner tempen något.

• daggdroppar

ja, hon har ju bara blöjan på sig och får att dricka så mkt som möjligt och en ispåse på huvudet(inlindad i en handduk)..men nu är hon vaken här o febern har gått ner, skönt...men det är otäckt när den blir så där hög..

Emmmi skrev 2008-03-07 13:44:47 följande:
    osäker men ha så lite kläder på som det går kanske så lite so bara blöja sen mkt vätska är bra för lilltjejen. sen är alvedon bra med. kanske redan du jätt.
  • trebarnsförälder

vet inte men det är allmäntillståndet som avgör inte febern.
    Har hon det nu??
    Annars brukar febern stiga på natten men ha så hög feber på dagen skall nog kollas upp
    Hur länge har hon haft det

• Majsan70

42,4 tror jag minstingen hade när hon var som sjukast. MED medecin i kroppen.

• chillie

Minstingen här hade 41,5 i några dagar

• syrran

min son hade 40.7 när han var drygt ett år, öroninfl. men då var han helt slut, jag fick bära honom hela tiden..

Svar på tråden Hur hög feber kan barn få?