• Anonym

Alkohol efeter abort???? Snabba svar!!

Får man dricka alkohol efer abort gjorde det igår ,någon som vet? Super dum fråga kanske men dom sa ingenting om det på sjukhuset ialafall.
    Snabba svar!

• Svar på tråden Alkohol efeter abort???? Snabba svar!!
  • Anonym

Kan väl inte finnas någon anledning till att inte göra det?

• Birgitta2

Varför skulle du inte göra det? Men tänk på att alkohol i lite större mängder ökar blödningsrisken. Blodet koagulerar sämre. Alkohol har samma effekt på blodet som blodförtunnande mediciner så var lite försiktig med drickandet.

• Trossens mamma

Har inte gjort abort men det enda jag kan tänka mig är att om man tar för mycket kanske man blir sentimental och börjar fundera på aborten osv om man tar större mängder.

Mamma till Lova och Alvin
  • Anonym

Såvida du inte tar några värktabletter nu efter ingreppet så är det lugnt.

• Luloo

tror nog man kan dricka alkolhol om du gjorde aborten igår. så länge du inte äter starka smärtstillande vill säga.

bebis i magen BF 11/6-08
  • Anonym (..........)

Varför kan du inte det?
    Du har ju ingen i magen som kan ta skada...

• annmi

Som tidigare skribenter skrivit: Visst såålänge du inte tar medeciner som man inte får inta' Alkohol mé..

• Birgitta2

TS, gjorde du en skrapning så att du blöder, så var försiktig med drickandet. Läs mitt inlägg ovan. Har du blödningsrisk, så var väldigt försiktig med alkohol. Har du ingen som helst risk för blödningar, så kan du festa runt lite.

• Anonym

Jag gjorde en medicinskabort & jo jag blöder men tar inga mediciner eller något sådant men dom borde väl ha sagt nått på sjukhuset om det nu är farligt/olämpligt att dricka alkohol? Tycker jag iallafall..
    Anledningen varför jag frågade var för att jag tänte om det kunde påverka typ infektions risk osv eftersom man absolut inte fick ha sex fattade jag som.

• Luloo
    Anonym skrev 2008-03-07 14:54:35 följande:
    Jag gjorde en medicinskabort & jo jag blöder men tar inga mediciner eller något sådant men dom borde väl ha sagt nått på sjukhuset om det nu är farligt/olämpligt att dricka alkohol? Tycker jag iallafall..Anledningen varför jag frågade var för att jag tänte om det kunde påverka typ infektions risk osv eftersom man absolut inte fick ha sex fattade jag som.
    att ha sex skall du undvika,men det är ju inte där du öser i dig alkoholen, drick och ha skoj =)
    bebis i magen BF 11/6-08
  • Anonym
    Luloo skrev 2008-03-07 18:21:52 följande:
    att ha sex skall du undvika,men det är ju inte där du öser i dig alkoholen, drick och ha skoj =)
    Ja det har jag förstått iallafall.
    Javisst nu känner jag mej inte osäker längre tänk vad FL är bra :) Javisst det ska jag oxå :P
Svar på tråden Alkohol efeter abort???? Snabba svar!!