• Dires

Kyckling med fetaost och soltorkade tomater, recept??

Vill minnas att jag sett ett recept med kyckling i ugn där man strör över fetaost o soltorkade tomater? Hade tänkt göra nåt gott nu...har även creme-frachie tomat&basilika....kan man typ lägga kycklingen i en form och hälla över allt o in i ugnen??

• Svar på tråden Kyckling med fetaost och soltorkade tomater, recept??
  • Kenzie

Ja det kan du absolut. Jag skulle nog bryna kycklingen innan så får den en finare färg.

Älskade Theodor 060329
  • Lilla Mimsan

Vi brukar göra i ugnen. Har i lite olivolja i botten, blandar fetaost, oliver och soltorkade tomater och även vitlök. Sen strör jag blandningen över kycklingen och in i ugnen ca 20-25 minuter. Om osten börjar få mycket färg är det bara att ha lite folie ovanpå!

• eileme84

åh va gott..älskar kyckling, fetaost o även soltorkade tomater

-ÄLskar min Son Theo-
  • Cheriie

Måste ge er ett tips, åt kycklingfile fylld med hackade soltorkade tomater, feta och pesto, tillagade i ugn.. Det var så otroligt gott, serverades med klyftpotatis, tzatsiki, grillade tomater och harico verts (stavning?)

• eileme84
    Cheriie skrev 2008-03-07 14:47:43 följande:
    Måste ge er ett tips, åt kycklingfile fylld med hackade soltorkade tomater, feta och pesto, tillagade i ugn.. Det var så otroligt gott, serverades med klyftpotatis, tzatsiki, grillade tomater och harico verts (stavning?)
    lät super...killen e väl inte så mkt för fetaost o tomater men då får han vara tråkig o äta vanlig kyckling hehe
    -ÄLskar min Son Theo-
  • Mollymajs

Vi brukar dela fileer på längden så de blir lite tunnare o läggai ungsform med lite peppar o salt. Kör de tills de är nästan klara. Smula över fetaost, basilika alt oregano, marinerade tomater och ja va ddyu vill. oliver är gott med. sen häller vi på valfri grädde över o kör allt i ugnen till sdet är klart. Sen serverar vi det till bandpasta eller valfri pasta o sallad.

Svar på tråden Kyckling med fetaost och soltorkade tomater, recept??