• Doktorinnan

Corolla verso eller Avensis (eller kanske Prius)

Ska köpa ny bil och velar lite.... just nu mest mellan Toyota Corolla Verso och Toyota Avensis (japp är såld på Toyota men andra förslag mottages också )

Någon med erfarenhet av dessa som familjebil? Vi har eg inget behov av de två extrasätena i Verson annat än att det kanske kan vara praktiskt ibland att kunna köra nån extra. Annars ska det gå in två barnstolar i baksätet (bakåtvända) med någorlunda komfort för de vuxna fram (vi är rätt korta, men ev kanske nån annan ska åka med nån gång) och finnas bra packutrymme för längre resor (har svårt att värdera Avensisens längre bagage mot Versons kortare, men bredare och högre).

PS - helst av allt i världen skulle jag vilja ha en Prius, men jag har förlikat mig med att den nog blir för liten - säg gärna emot

• Svar på tråden Corolla verso eller Avensis (eller kanske Prius)
  • Grådan

Oh...vi velade också länge o väl...men till slut blev det en VW Touran...o jisses vad jag är nöjd. Riktiga säten bak som man kan plocka ut om man vill, vi ha en en 2 extra sätet men äns så länge inte använda UUUUNDERBART bagage som man kan lasta massor i utan problem och i bra nivå!!

• Doktorinnan

Grådan: men på Touranen måste man plocka ur sätena och förvara om man inte använder dem, eller? Vi har rätt dåligt med plats och eftersom vi inte behöver några extra egentligen har vi tidigare aldrig kollat minibussar - men i Verson är det ju bara som en "bonus" - man fäller upp dem ur golvet på två sekunder så de är liksom aldrig ivägen när man inte använder dem (om jag fattat rätt)

• Pixboy

Står valet mellan Corolla Verso och Avensis och ni inte har stort behov av 7 säten hade jag valt Avensis. Corolla Versos bakdörrar är väldigt stora vilket är jobbigt på trånga parkeringar.

Ett alternativ som jag hade valt är Mazda 5, japansk kvalite precis som Toyota och en bil liknande Corolla Verso men mycket smartare på alla sätt och bra pris.
    www.mazda.se/Showroom/Mazda5/Practicality/

• Grådan
    Doktorinnan skrev 2008-03-07 15:56:24 följande:
    Grådan: men på Touranen måste man plocka ur sätena och förvara om man inte använder dem, eller? Vi har rätt dåligt med plats och eftersom vi inte behöver några extra egentligen har vi tidigare aldrig kollat minibussar - men i Verson är det ju bara som en "bonus" - man fäller upp dem ur golvet på två sekunder så de är liksom aldrig ivägen när man inte använder dem (om jag fattat rätt)
    Nix inte behöver man plocka ut dem...de ligge fint ner fällda...vet man inte att dom finns där så ser man inte dom alls...en underbar bil!! Det jag menar är att sätena bak är tre separata säten som kan plockas ut en o en om man önskar...
  • Doktorinnan

Ingen som har erfarenhet av Avensis som familjebil?

Svar på tråden Corolla verso eller Avensis (eller kanske Prius)