Best friend fresh and easy kattsand
Hej har köpt en påse med fresh and easy kattsand för första gången. Nu har katten kissat ser det ut som men det har inte klumpat sig? Hur tar man upp?
Hej har köpt en påse med fresh and easy kattsand för första gången. Nu har katten kissat ser det ut som men det har inte klumpat sig? Hur tar man upp?
det blir inte klumpar..det blir lite som att den torkar, blir inte så blött, el om det sjunker ne rmot botten lite ,givetvis blir det blött om man inte byter ofta. Hur det fungerar vet jag inte och det doftar inte så illa heller. Vet inte om du blev klokare av mitt svar. Var lite svårt att förklara. Byter man för sällan av sanden så bli den blöt men byter man ofta så fungerar det riktigt bra.
Menar du att man då byter ut all sand på en gång? Det fungerar bra nu när jag bara tar bort bajset, detta är första veckan men på paket står det att sanden ska räcka en månad men det har jag svårt att tänka mig. Hur ofta byter du`?
Varannan vecka ungefär(beror på om våran katt gjort ifrån sig mycket/lite), tar bort bajset så klart när katten bajsat. Ibland har jag inte i hela påsen. Men en månad tycker jag är lite för länge. Testade såklart men jag byter när jag tycker det börjar lukta urk. Men tycker den är den bästa kattsanden. Börjar inte lukta lika fort som dom andra. Jag byter all sand och rengör lådan varje gång.
Menar du kristaller?
Hos oss räcker en påse ungefär 3-4 veckor. När det är dags att byta börjar lådan lukta annars är den totalt luktfri (ja förutom bajset då). Kisset tar man inte upp utan allt byts ut på en gång. Bajset spolar vi ner i toaletten.
Den bästa kattsanden vi haft och då har vi nog testat allt på marknaden förutom pellets.
Jag har använt Fresh and easy kattkristaller flera år. Har 6 innekatter, 6 lådor och byter 1 gång i månaden. Tar bort kattbajs varje kväll och rör om, det luktar inget alls. Har haft personer som inte trott på att jag haft katt här efter som det inte luktar nåt. Den sanden är Guds gåva till kattägare !!!