• Fragole

Ordentliga förvärkar & öppen 3cm. Kan hinnsvepningen idag hjälpt?

Har i flera nätter haft ordentliga,långdragna men dock ganska oregelbundna förvärkar/värkar och börjar bli rejält sliten. Bm gjorde hinnsvepning (som knappt kändes alls) idag och jag var öppen 3 cm med väldigt mogen 1cm tapp....

Hur stor är chansen att det sätter igång på allvar tror ni? Hur har det funkat för er som vart i ungefär samma sits?

• Svar på tråden Ordentliga förvärkar & öppen 3cm. Kan hinnsvepningen idag hjälpt?
  • Fragole

Hannah76: Var du också öppen och mogen när du gjorde det? Hur startade det för dej? Med värkar eller vattenavgång?

• Hannah76

Var bara öppen 1 cm. Gjorde svepningen kl 16, vid 22 fick jag lite värkar som blev starkare under natten (men jag kunde sova mellan dem). På morgonen hade jag skitont *s* Åkte in vid 13 men blev hemskickad med orden : Det kommer ingen bebis idag...
    Hem o satte mig i det ordinerade badet. Då började det trycka på ordentligt. Så vi åkte in igen, hann vara på bb i 40 minuter, sen hade jag henne på magen. Det var en toppen förlossning.

• Hannah76

Märkte aldrig att slemproppen gick, och vattnet gick under förlossningen.

• Fragole

Ok, vad skönt att du fick en bra förlossning!
    Då hoppas jag att det hade effekt på mig också då
    Min slemmis har gått iallafall så mkt vet ja, men annars vet ja inte så mkt...

• BambiH

Får jag fråga här vad hinnsvepning är?? Kram

• Nadjis

Jag var öppen 3-4 cm i onsdags när min hinnsvepning gjordes. Hade värkar hela eftermiddagen och kvällen som sedan försvann. Har inte kännt mer än molvärk sen dess. trist men det tar troligtvis hål på hinnorna på måndag om inget hänt tills dess.

• blivande mamma 24

fick en hinnsvepning på en fre o lör natt hade ja sex o första värken kom då o sön natt föddes han , SÅ HA SEX för det kan hjälpa när man har fått en hinnsvepning

Liam 080211
  • yaz

Försök att vila så mycket du bara kan, du kommer förmodligen komma igång ordentligt inatt...

Lycka till

• Fragole

Ja usch nog trodde man att man skulle snusa bebis nu. VÄrkarna drog igång ordentligt igår kväll, och tillslut kände jag nästan att jag tappade kontrollen för att det gjorde ont. Åkte in, fick morfin att sova på, OCH DÅ STANNADE ELÄNDET AV!

Är hemma på lite permis nu efter ytterligare en hinnsvepning för att se om det vill dra igång igen... SÅÅÅ less på att ha ont nu....

• yaz

Snart snart
    Bara vila och ta det lugnt nu så kommer du komma igång igen!

Nu är SUPERviktigt att du sover, vilar och äter så kommer det gå hur bra som helst

Svar på tråden Ordentliga förvärkar & öppen 3cm. Kan hinnsvepningen idag hjälpt?