• Twinkiie

Ekonomiskt bistånd

Ansökte om ekonomiskt bistånd för någon dag sen. Men var tvungen att sluta studera om jag skulle få något, jag menar hallå är inte det sjukt? Studera=Ingen rätt till pengar förutom (1050kr/mån) Men gå hemma=Helt okej!
    Däremot skulle jag i vilket fall sluta efter påsklovet, men tänkte höra ni som är "ensamma" unga föräldrar, hur klarar ni er sen när ni ska börja läsa igen? (under 20 år alltså, annars kan man ju få studielån från CSN)

???? helt lost..

• Svar på tråden Ekonomiskt bistånd
  • IHateYourFace

Du kan bli beviljad försörningsstöd om du ska läsa på gymnasiet. Men de kanske inte tyckte att de va en bra idé eftersom du ändå tänkt hoppa av?

• Twinkiie
    IHateYourFace skrev 2008-03-10 00:38:12 följande:
    Du kan bli beviljad försörningsstöd om du ska läsa på gymnasiet. Men de kanske inte tyckte att de va en bra idé eftersom du ändå tänkt hoppa av?
    ja kan ju inte läsa på gymnasiet med en nyfödd heller?.. ja upp till att jag är 21 är de föräldrarna som ska betala om man studerar, MEN de e också frivilligt, då jag redan är utflugen ur huset sen 4 år tillbaka, alltså blir de inget me den saken..
  • IHateYourFace
    Twinkiie skrev 2008-03-10 09:37:53 följande:
    ja kan ju inte läsa på gymnasiet med en nyfödd heller?.. ja upp till att jag är 21 är de föräldrarna som ska betala om man studerar, MEN de e också frivilligt, då jag redan är utflugen ur huset sen 4 år tillbaka, alltså blir de inget me den saken..
    Kan kan man
    Ja vet inte hur gammal du kommer vara när du planerar att börja läsa igen men om du är ungefär 19 så kan du få försörningsstöd ändå. Om du har tur.
  • Twinkiie

Ja tänkte börja läsa igen VT09 o är då 19 år fram till april månad. jaja får se. har fått hem blanketter o skit nu så får vi se vart de leder tack för hjälpen :P

Svar på tråden Ekonomiskt bistånd