• Micke Geting

Åka till Indien med barn

Hej.

Har precis bokat en resa till Goa i Indien.
    Vi tänkte ta med sonen som är 19 månader.

Ni som varit i Indien, vad ska man tänka på?
    Visum och pass vet jag om såklart.

Vaccinationer?
    Andra tips?

• Svar på tråden Åka till Indien med barn
  • vänat

vaccinationer och barn på 19 måmder skulle jag har kollat med infektionskliniken samt barn läkare.

Hopas ni får en bra och trevlig semster resa!

• lokisse

Ta med ett mygnät till vagnen .. malaria är onödigt i den tidiga aldern och man vill nog inte peta i dom profylaxen som inte är särskilt snäll man kan fa migränliknande huvudvärk som bivärkning tex..

• Etnica

Jag har varit i Goa två ggr tillbringat sammanlagt 2 månader i Indien. Goa är fantastiskt iaf om man håller sig från de värsta turistställena. Jag har ingen aning om vad ni är ute efter på er resa men jag slår ett slag för Arambol i norra Goa. Helt underbart ställe med LÅÅÅÅÅNG strand där man slipper trängas, ruskigt billig mat/boende på små mysiga ställen o otroligt vänliga människor. Allt är väldigt laid back sas. Om ni vill så har jag mailadress till en underbar familj som hyr ut några rum.

Räkna med att bli mer eller mindre magsjuk det är svårt att undvika. Nu har ju jag ingen större bacillskräck så det går nog att vara mer försiktig.

Glöm inte riktiga solkläder för den lille o ordentligt med solcreme. På dagarna kan det vara riktigt varmt. Vätskeersättning är viktigt!!

Bad är såklart ett måste men jag vill varna för att det vissa dagar kan gå ganska höga vågor o då bör man nog hålla sig på land.

Ett besök på den (ö)kända loppmarknaden i Anjuna är en upplevelse. Ha koll på värdesaker o pruta stenhårt!!!

Svar på tråden Åka till Indien med barn