kombinerad Tvätt och tork maskin
Har du en sån?
hur lång tid tar torkprogrammet?
jag kör första torkningen nu och den beräknar den till 3 h !!!
Ska det verkligen ta 3 h ???
Och det var den bästa maskin de hade.
verkar konstigt.
Har du en sån?
hur lång tid tar torkprogrammet?
jag kör första torkningen nu och den beräknar den till 3 h !!!
Ska det verkligen ta 3 h ???
Och det var den bästa maskin de hade.
verkar konstigt.
Märkligt... min tummlare tar max 2h. Tyvärr så har jag hört att de maskiner som är både och inte är bra,har inte haft ngn själv bara hört andra berätta att just torkningen inte är bra. 3h låter länge.
puff
De kombinerade är ju inte alls bra, så 3 timmar för torkning är nog inte alls något konstigt.
Nje det verkar konstigt tycker jag.
Jag har en kombinerad men jag kör aldrig "skåpstorr"- programmet som tar evigheter utan kan ställa in tiden istället.
Den enda skilllnaden mot vanliga torktumlare var att det var väldigt ångigt när jag först öppnade luckan. Jag trodde att tvätten inte var torr men efter tre minuter med öppen lucka så hade ångan avdunstat o allt var torrt och fint.
Lycka till!
Ariston
hur lång tid tar det på manuellt programm?
Jag tog auto. och då valde den 3 h
Jag har åxå ariston
jaha jag brukar köra 60 minuter om jag itne minns fel.
hur ser du att den ska hålla på i tre timmar? för jag har ingen tidsangivelse på min...?
Jaha. jo jag har en display.
spolar din vatten när den börjar torka?
Min spolar vatten i tvättmedelsfacket precis när den ska börja torka.
tycker det verkar konstigt. kanske är nått fel på den.
tvätten var förörigt inte torr (den blev "färdig" nyss)
så kör nu på 1 timme.
fan. man köper en svindyr maskin och så tar det 4 h och torka en tvätt???? ok. jag kunde väl kollat upp det. men va 17. tror ju att grejjorna ska funka lixom.
Hmm låt luckan stå öppen några minuter så all ånga kommer ut. Så tror jag att tvätten är torr sen.
Nej min spolar inte vatten men det kanske beror på att jag stänger av vattnet när "tvätten" är klar. Men den häller ut vatten genom "ut-slangen".
Jag har haft en ElectroHelios tvätt/tork, usch vilken värdelös maskin!!
Om jag tvättade en full maskin så kunde man max ha kvar hälften när det var dags för tumling, om det över huvudtaget skulle ha en chans att bli torrt!
Efter att ha hängt upp hälften av tvätten så tog resterande tvätt mellan 2 och 4 timmar att bli torrt!! Den kunde avsluta torkprogrammet då maskin "tyckte" tvätten var toor, men då var den fortfarande fuktig!
Nej, efter att reparatör tittat på maskinen efter 1 år och inte hittat några fel utan ansåg att en kombinerad maskin verkligen tar så lång tid, så slutade jag att tumla. Den var ju inte precis energisnål när man själv betalar hushållselen....
Nu har jag istället enskilda maskiner från Cylinda och tumlaren torkar mycket mera tvätt på under 1 timme!
Dundermamma:
ojojoj här spar vi inte på krutet
Nu är tvätten torr iallafall.
körde en halvtimme på manuellt program och då blev de riktigt torra.
ska prova en timme manuellt med blöjorna jag tvättar nu.