• Linda1

Liten mage i v.25

Är det någon mer än jag som har en liten mage i vecka 25? Jag vet att alla ser olika ut, men det är stressande att höra från andra att magen ser liten ut...Behöver nog lite peppning!!

• Svar på tråden Liten mage i v.25
  • Mamma på heltid

Jag har en kompis som har burit sina två barn i ryggen. Så ingen såg ens att hon var med barn. Men ut kom två lagom stora barn.

• Ann1976

Jag ska själv ha barn den 15 juli och tycker jag inte har så stor mage.
    Var igår hos barnmorskan och mitt SF-mått ligger på 22 cm.

• Linda1

Jag ska också ha den 15 juli!! Ann1976, då är vi två som inte har "enorma" magar...Det kommer säkert!

• Ann1976

Vem vet vi kanske tar igen det på slutet och blir enorma :)

• Maja76

Jag är i vecka 39 och senast igår fick jag höra att det ser ut som att jag bara har ätit några bullar för mycket. Jag vet att folk säger saker för att vara snälla/roliga, men hur kul är var det egentligen???

• Linda1

Förstår inte folk att det är stressande att få kommentarer om magen? Jag är lite förvånad att det oftast är kvinnor som har barn som kommer med mest kommentarer. De om några borde ju veta hur det känns!! Jag försöker intala mig att det är helt ok eftersom alla magar ser olika ut, men varje kommentar gör ju att man börjar fundera på om allt är ok...

• CissiT

Det finns hopp! Det är INTE magens storlek det hänger på... Men jag hade liten mage från till v.25-27 där någonstanns. Och i v.31 hade jag nästan störst i föräldraguppen... Alla titade och undrade hur det kändes osv. Tänk på att det är väldigt bekvämt med liten mage. Men jag vet ju hur det känns...

• itchie

Jag ska ha 19 juli, och var hos min BM för en vecka sen. Tror att mitt SF mått var 23. Tycker också att min mage känns liten, innan jag blev gravid föreställde jag mig att magen skulle vara stor som ett hus åtminstone efter 3-4 månader in i graviditeten. Så man blev ju lite snopen!

Svar på tråden Liten mage i v.25