• Ë n i g m a

Vilka namn utav dessa tycker ni är vackrast?? Tips på fler gaeliska namn!

Jag är helt hooked på gaeliska namn (söker man på google gaelic names så kommer det upp en hel del)

Jag har fastnat för dessa

Pojknamn

Keiron [Kejron]
    Keilon [Kejlon]
    Eiron [Ejron]
    Devlin
    Angus
    Aiden [Ejdan]
    Eamon [Äjmon]

Flicknamn

Iseline [Iselinn]
    Eira [Ejra]
    Eva
    Esmeralda
    Thelma [tälma]
    Mirella
    Elorah
    Moira [Mojra]
    Isobel

Jag är väldigt öppen för förslag på fler namn

Välj även jättegärna ut favoriterna av dessa nämnda namn.
    Jag tål kritik, så även ni som tycker namnen är fula är välkomna att skriva

TACK!!

• Svar på tråden Vilka namn utav dessa tycker ni är vackrast?? Tips på fler gaeliska namn!
  • Lequisha

Moira, Eira och Elorah är jättefina.

Av killnamnen bara älskar jag namnet Aidan, men tycker även att Keiron och Devlin är jättefina.

Hmm fick lite bra namntips nu till vår ( eventuella ) nästa bebis

• Ë n i g m a

Tack

Är det något av namnen du tycker är fult? eller för konstigt/freakigt....

vill inte göra mitt yttersta för att mitt barn ska heta ett ufonamn, samtidigt som det är postivt att det är ovanligt

vill ha nåt mittemellan freak och vanligt typ

• Ë n i g m a
    Lequisha skrev 2008-03-08 13:20:52 följande:
    Moira, Eira och Elorah är jättefina.Av killnamnen bara älskar jag namnet Aidan, men tycker även att Keiron och Devlin är jättefina.Hmm fick lite bra namntips nu till vår ( eventuella ) nästa bebis
    vad kul!!!! tack för din respons.....

Keiron tycker jag bäst om tror jag....... igår gillade jag mest Keilon.....men keiron kanske är mjukare....?

Jag vet!!! visst är Aiden vackert.......e bara rädd att det kommer bli mest [Ajden]....
  • Ë n i g m a

vill ju helst att folk ska säga [Ejdan]
    kanske borde man stava det som det låter??

• fairyfloss

Hihihi jag är också galen i gaeliska namn!

Men jag hittade ju TVÅ av mina favoriter bland dina! Aiden och Eira! Men Eiron och Moira är också superfina .

• Lequisha

Ë n i g m a skrev 2008-03-08 13:23:00 följande:

vad kul!!!! tack för din respons.....Keiron tycker jag bäst om tror jag....... igår gillade jag mest Keilon.....men keiron kanske är mjukare....?Jag vet!!! visst är Aiden vackert.......e bara rädd att det kommer bli mest [Ajden]....
    Aiden ( stavningen ) är bra, var bara jag som skrev fel i hastigheten. Men det blir kanske att folk uttalar det fel i och för sig.

Tycker dock inget av namnen är fult, inga ufon här inte
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Alla namnen i Ts är jättefina är själv sugen på ellora som mellannamn om vi får en tös, efter prinsess bebisen i Willow

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • MabyeBaby

Jag fastnade för Angus bland killarna & Thelma bland tjejerna :)

Svar på tråden Vilka namn utav dessa tycker ni är vackrast?? Tips på fler gaeliska namn!