• Anne Yone

A-kassa på helgen?

Jag har funderat lite...
    Borde man inte kunna stämpla på helgen, om det är dom dagarna man tänkt arbeta om man får sig ett jobb?

Om man alltså söker ett jobb där man kan arbeta tex lörd tom tisd, får man A-kassa lörd & sönd då?

Ngn som vet?

• Svar på tråden A-kassa på helgen?
  • missteddy

nä det får man inte får bara på veckodagarna tyvärr. vilket är dumt om man vikar inom vården vilket oftas bra är på helgerna .då tar de bort timmar på veckan i stället som jag tycker är helt fel eller hur?

• GRU

Jag som är arbetslös på heltid stämplar må-sö. Vet inte hur det fungerar i ditt fall.

• Malounis

Jag har aktivitetsstöd (samma ersättningsnivå som om jag haft a-kassa) och det är månd-fred. Jobbar jag extra nån helg så påverkas inte stödet. Det är bara om jag jobbar veckodag som bidraget påverkas. Vad jag gör på helgerna är min ensak- jobb då påverkar ju inte mina möjligheter att kunna ta ett jobb på vardagar.

• LindaHelen

jag är inte arbetslös så jag vet inte hur det funkar men har varit sjukskriven ett bra tag och jobbar innom hotel och resturang så jag får för 30/31 dagar pår månad kanske det funkar på samma sätt

Svar på tråden A-kassa på helgen?