• allt och lite till

Chinese Crested Dog vi som har/vill ha dom!

Chinese Crested Dog är en mkt fin hund(jag ska skaffa en naken innom framtiden av 6 månader!)
    så de blir bebis sen valp! :D
    jag ska bli fodervärd åt en naken tik(ingen född än) om allt går som det ska sen ^^
    wieee nu längtar jag efter bebisen i min mage och valpen :D
    min bebis kommer va ca 3 månader när jag får hem en valp!
    skönt med sommar valpar!
    nån mer som ska få/har Chinese Crested?
    kram kram!//johanna

• Svar på tråden Chinese Crested Dog vi som har/vill ha dom!
  • Zanna83

Jag har en naken hane på ett år och på måndag hämtar jag hem en tik också. Är helt frälst av denna underbara ras!

• allt och lite till
    Zanna83 skrev 2008-03-08 19:20:59 följande:
    Jag har en naken hane på ett år och på måndag hämtar jag hem en tik också. Är helt frälst av denna underbara ras!
    ååå va kul :D ^^
  • KisseNova

Jag är för tillfälligt hundvakt åt en kineshane (naken) på drygt 1 år. Det är min tjejkompis hund som hon haft sen han var valp. Inte min typ på hund, massa kläder hit och dit. Men hunden ifråga är supergo så därför ställde jag upp som hundvakt :=)

• kiwis

Hej!
    Jag har en naken-hane, som snart är 6 månader!!!
    Det är verkligen världens goaste hundras!!!
    Alltid glad och gosig!!!
    Spännande med bebis + valp!
    Själv gör jag det omvända.. valp + bebis.. (om 7 månader).. känns sååå spännnade!!!
    Grattis till magen förresten johanna!

• Clis

Jag har tingat en valp nu i dagarna. Så i Juni får jag hem min lilla kines pojke
    Det har varit en dröm för mig i måånga år!

• Mijjo

jag har fött upp nakenhund i ett antal år och nu har vi slutat med just den rasen,,här kommer lite för och nackdelar med rasen. Kopierar in mitt svar i en annan tråd:

lite om rasen (den nakna varianten)( och den negativa biten):

den är en äkta "kärringhund" och är mer lik en katt än en hund.

den är faktiskt rätt skällig och dom allra flesta vill inte gå ut när det regnar,snöar eller blåser, dom trivs bäst på sommaren i solen, eller i solskenet genom fönstret på vardagsrumsgolvet,eller under täcket i sängen.

Rasen i allmänhet har mkt dåliga tänder, och unghanar har en tendens till att få kraftig ackne på ryggen.

Hundar som är ljusa kräver viss skötsel på sommaren så dom inte bränner sig.
    Det som man också måste komma ihåg är att MÅNGA nakenhundar har mkt svårt att bli rumsrena.

En annan stor nackdel är att många linjer i aveln tyvärr har dåligt temperament,därför ska du kräva att få se både mamma och pappa till valpen .. genom att träffa dom kan du se om dom är "skumma" i mentliteten.

Nått positivt; dom är världens bästa sängvärmare!

Du behöver aldrig känna dig ensam ,var du än är så har du en darrig nakenhund bakom dig,även på toan där dom passar på att ligga i knät medans du sitter och gör dina behov.

Du har alltid nån att gräla med ,, tänk när du står i
    snö/regn storm med en envis nakenhund som tvärvägrar att kissa ute,och när du ger upp och går in så pinkar hunden på golvet..

Den är liten och märks knappt när du bär den sista biten hem på promenaden.

Tar mkt liten plats i knät på dig när du ska försöka köra bilen till affären med en nakenfis som vill sitta innanför jackan.

ja och jag kan nog komma på mkt mer,,,,,

• Fru Indosaurie

Jag har en underbar hane på 2 år
    har bilder i mitt galleri på skönheten

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Billiejoe

Min nakengfis Cubix fyller 2 år nu den 29/3
    Har haft han i 1 1/2 år nu.

• Billiejoe

Ni som hade en fis innan ni fick barn, hur regerade era fisar?

Ska ha barn nu i september o är nu lite nyfiken på har era hundar är o hur de reagerade...

Svar på tråden Chinese Crested Dog vi som har/vill ha dom!