• LillaPaula

Hjälp med plastmatta?!

Hej! Jag har plastmatta i köket som har blivit väldig torr (när man torkar med vatten så syns det hur "fint" det bilr): Undrar om man kan olja eller något på en plastmatta för att den ska bli glansigare? har tyvär inte råd att byta ut den riktigt en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-08 17:37
    Alltså jag mernar att golvet är en plastmatta. (så istället för trägolv som jag har i alla andra rum så har de lagt en plastmatta i köket.) så jag menade om man typ kunde olja upp den eller något

• Svar på tråden Hjälp med plastmatta?!
  • RosiePosie

Har plastmattor, men inga torra sådana.. Jag brukar tvätta dom när dom emellanåt.. Det kanske hjälper om du vågar dig på det.

• LillaPaula
    RosiePosie skrev 2008-03-08 17:28:37 följande:
    Har plastmattor, men inga torra sådana.. Jag brukar tvätta dom när dom emellanåt.. Det kanske hjälper om du vågar dig på det.
    Åhh ni ser jag ur dåligt jag har förklarat. Alltså golvet är av en plastmatta, det vill säga hela golvet (i stället för trägolv har de lagt plastmatta..) jag är alltid lika dålig på att förklara
  • missteddy

det är som ett lack kan man saäga som man styker på golvet och mattan blir blank och fin och lätt torkad

• LillaPaula
    missteddy skrev 2008-03-08 17:37:15 följande:
    det är som ett lack kan man saäga som man styker på golvet och mattan blir blank och fin och lätt torkad
    Häller man det i moppen när man ska moppa golvet då? var kan man köpa det?
  • RosiePosie
    LillaPaula skrev 2008-03-08 17:36:33 följande:
    Åhh ni ser jag ur dåligt jag har förklarat. Alltså golvet är av en plastmatta, det vill säga hela golvet (i stället för trägolv har de lagt plastmatta..) jag är alltid lika dålig på att förklara
    Haha! Okej då! :o) Lycka till!
    Fast jag håller med om det där att bona.. Det är väl ungefär som att vaxa`??
  • missteddy
    LillaPaula skrev 2008-03-08 17:38:48 följande:
    Häller man det i moppen när man ska moppa golvet då? var kan man köpa det?
    blandas med vatten finns att köpa järnhandeln skulle jag tro jag änvänder inte det själv men mamma gör det bonar golvet till varje jul
  • LillaPaula

Tack alla ska springa till affären i morgon och se om de har något att lägga på

Vad skulle man göra utan FL =-)

• principisessan

tror min mamma också gjorde det .. blev mycket blankare än vad det var innan så det blir ju lite det du är ute efter.. den "blöta" looken

• LillaPaula

m u m i n skrev 2008-03-08 18:38:26 följande:

tror min mamma också gjorde det .. blev mycket blankare än vad det var innan så det blir ju lite det du är ute efter.. den "blöta" looken
    Åhh tack.=) precis vad jag menar
Svar på tråden Hjälp med plastmatta?!