• Anonym (frågande)

Hur slutar jag bita på mina naglar?

Jag är gravid och vill ha normallånga naglar snabbt.

Jag biter något så hemskt på mina naglar så det syns verkligen.. Totalt nedbitna. Äckligt!

Vill ej ta stopp och väx för det hjälper ej.

För övrigt är jag noga med mitt utseende men när det kommer till mina händer vill jag alltid gömma dem....

• Svar på tråden Hur slutar jag bita på mina naglar?
  • Zionezze

Hejhej! Är utbíldad nagelteknolog o många av mina kunder blir hjälpta av att sätta på konstnaglar, typ gele eller akryl! Är väääldigt svårt att bita i o efter några veckor m konstmaterial är det många som blir av med ovanan! Man behöver inte ha jätte-långa, utan det går precis lika bra m korta! En del salonger har oxå speciella nagelbitarprogram, där man går på många täta besök m manikyr! Kolla på salonger där du bor o se vad de säger!

• mea83

jag läste någonstanns att en offentlig toalett är renare, än vad det är under ens naglar...det fick mig o sluta bita på dem...lycka till

• Anonym

köp stopp o väx på apoteket!!

• Kimma72

Tandställning är effektivt, omöjligt att bita i början. Så slutade jag en gång i tiden.

• bebis08

Gör en nagelförlägning!!!
    Gjorde det, fast ganska "korta" naglar så man kunde hantera vardagen. Fast det "jobbiga" är ju att man måste fylla på dem titt som tätt, och när jag sen tog bort dem var mina riktiga naglar väldigt sköra.

Nu har jag gett mig tusan på att INTE bita på naglarna!
    Går bra när jag använder nagellack.
    Använder stärkande och en diskret färg.

• 402an

usch det där problemet har jag också....
    att bita på naglarna suger :/

• MammasälskadeMinna

konstigt att inte stopp o väx funkar.. smakar ju skit!

• 402an
    emmashallon skrev 2008-03-08 20:51:26 följande:
    konstigt att inte stopp o väx funkar.. smakar ju skit!
    är man sugen så är man.... :C
  • MammasälskadeMinna

hahahahahahah

• m a m a t  r e

Jag förstår inte egentligen vad det har med graviditeten att göra... Förvånad

Men jag vet hur man gör för att få långa naglar... Man ser till att ALLTID ha dem perfekt filade och lackade tre lager i en stark röd färg... Och så tillåter man inte minsta lilla skavank!!!

Naglarna blir stärkta av det tjocka lagret lack - och växer eftersom man inte tillåter att lacket eller formen blir förstörd på något sätt!

Lycka till!

• Anonym (biter me)

även jag biter på naglarna har me hört att en toalett är renare men jag kan inte sluta heller vill sluta men kan inte..

mea83 skrev 2008-03-08 20:38:15 följande:
    jag läste någonstanns att en offentlig toalett är renare, än vad det är under ens naglar...det fick mig o sluta bita på dem...lycka till
  • 402an

Anonym (biter me) skrev 2008-03-08 21:03:13 följande:

även jag biter på naglarna har me hört att en toalett är renare men jag kan inte sluta heller vill sluta men kan inte..
    ja det stoppar inte mig heller :/
  • Anonym (sess)

Har hört man inte bör göra nagelförlängning med akryl eller gele när man är gravid för att
    1) dammet som blir när naglarna filas är inget en gravid bör andas in.
    2) gravidhormonet i kroppen gör så materialet inte riktigt vill fästa så naglarna lossnar lätt så man får gå ofta och göra om dom.
    Rent allmänt, att skaffa förlängning för någon månad för att hoppas att ens egna naglar ska förbi långa när man tar bort dom, nja..... materialet man har på naglarna gör ens egna naglar tunnare och förstörda. Mina naglar var helt ojämna på ytan och tunna, men visst växte dom sig långa under akrylen, men till vilken nytta? De gick ju av direkt...

Det enda som funkar på mig att jag inte ska bita, det är att jag målar mina naglar med naglack. har jag målat dom så gnager jag bort färgen istället för biter haha. Inte heller så bra men men.. naglar finns kvar iaf.

• Zionezze

Sess - en nagelförlägning kan du ha så länge du vill, bara du fyller på materialet med jämna mellanrum, o är syftet att bli av med vanan att bita på naglarna så ser man till att ha förlängningen på länge! För att slippa förstörda naglar efter att man tagit bort materialet så är man noga med att smörja sina naglar med en återfuktande nagelolja, samt ser till att ta bort materialet hos en proffessionell nagelteknolog, då blir de varken sköra, ojämna eller går av lättare än vanligt!

• Frostizz

Jag gör som så att jag tar en nagel i taget som jag låter bli. Tex börjar m lillfingret o låter den vara i ca 2 veckor. sen tar jag nästa. Filar o pular på m den som står på tur. så tillslut så låter jag bli alla.
    Fast jag är periodare jag. Kan gå en månad som jag inte biter o får jätte fina naglar. sen händer nått jag vet inte vad så biter jag av dom en efer en. Så börjar jag om o låter dom växa ut.
    Ibland kan jag låta bli dom om jag ska ut på nått skoj tex middag el nått. O vill vara fin. Då kan jag låta bli dom.
    Stop o väx försöäkte jag m när jag var liten, efter ett tag så tyckte jag smaken var riktigt god.

• Peggie

m a m a t r e skrev 2008-03-08 21:00:06 följande:

Jag förstår inte egentligen vad det har med graviditeten att göra... Men jag vet hur man gör för att få långa naglar... Man ser till att ALLTID ha dem perfekt filade och lackade tre lager i en stark röd färg... Och så tillåter man inte minsta lilla skavank!!! Naglarna blir stärkta av det tjocka lagret lack - och växer eftersom man inte tillåter att lacket eller formen blir förstörd på något sätt!Lycka till!
    Det där funkade för mig också - skumt egentligen. Gjorde iorning den riktigt snyggt och ville inet "pajja" dem då. Nu har jag inte bitit på naglarna på 10 år :) Har hemskt fina naglar idag så det går att få dom snyggs efter man slutat :)
  • Anonym (sess)
    Zionezze skrev 2008-03-09 20:03:52 följande:
    Sess - en nagelförlägning kan du ha så länge du vill, bara du fyller på materialet med jämna mellanrum, o är syftet att bli av med vanan att bita på naglarna så ser man till att ha förlängningen på länge! För att slippa förstörda naglar efter att man tagit bort materialet så är man noga med att smörja sina naglar med en återfuktande nagelolja, samt ser till att ta bort materialet hos en proffessionell nagelteknolog, då blir de varken sköra, ojämna eller går av lättare än vanligt!
    Jag har gjort nagelförlänging och följt alla råd man ska ha hand om dom på s¨ett bra sätt som möjligt. Jag var och gjorde förlängning några gånger men sen vart jag grvaid och naglarna bara släppte hela tiden så det var bara att lägga ner. Och mina naglar under materialet var inte fina för fem öre! Köpte en sån dyr olja man skulle smörja med hela tiden man hade förlängningen men det hjälpte inte ett smack på mig.
Svar på tråden Hur slutar jag bita på mina naglar?