• TinkyWinky

Hjälm/mössa till nyfödd

Har sett att många har en sk hjälm/mössa på den nyfödda som är oftast vit o så går den ner i mitten av pannan..
    Ngn som vet vad jag menar o har en sådan..
    Tycker de e sååå snygga..
     gärna vart ni har köpt den :)

• Svar på tråden Hjälm/mössa till nyfödd
  • BetongMorsa
    JoiPoi skrev 2008-03-08 21:21:23 följande:
    POlarn o Pyret
    samma här....den röd/vita
  • Alexa
    TinkyWinky skrev 2008-03-08 21:37:18 följande:
    Den jag menar ska gå lite längre ner o va lite mer spetsig.. :)
    FInns på Lindex för 19:- och på H&M.. Och Kappahl...
  • Lussekatten87

jag köpte en randig sådan mössa på Lindex!

~.::*GABRIEL 9/1-08 *::.~
  • Sarah84

Sådana finns ju i varenda klädaffär mer elle mindre som säljer barnkläder. H&M, Lindex, kappahl, polarn & pyret änglar & stjärnor, kolla i de affärer & du lär hitta ett antal =)

• Horst

min mamma virkade en sådan till min son när han var bebis.

jag tror att du menar att de ska gå ner i en "snibb" mitt på pannan. de flesta vanliga som man köper på hm eller lindex är helt raka (eller något böjda).

• TinkyWinky
    Sarah84 skrev 2008-03-09 00:38:17 följande:
    Sådana finns ju i varenda klädaffär mer elle mindre som säljer barnkläder. H&M, Lindex, kappahl, polarn & pyret änglar & stjärnor, kolla i de affärer & du lär hitta ett antal =)
    Sådana vanliga finns ju överallt det vet ja men nu e det som den aj rtade på bilden ja e ute efter :)
    Horst skrev 2008-03-09 00:43:42 följande:
    min mamma virkade en sådan till min son när han var bebis. jag tror att du menar att de ska gå ner i en "snibb" mitt på pannan. de flesta vanliga som man köper på hm eller lindex är helt raka (eller något böjda).
    Japp precis sådana som har en sk snibb ner i pannan 
    Har du bild??
  • cloudberry79

Antar att du inte menar den vanliga sortens hjälmmössor, kanske det är en sån här du menar?

Stickad hjälmmössa med spets

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • TinkyWinky
    cloudberry79 skrev 2008-03-09 01:38:35 följande:
    Antar att du inte menar den vanliga sortens hjälmmössor, kanske det är en sån här du menar?
    Ja typ en sån.. men kom på att den oftast /nä'stan alltid är stickad. så har ju en mama som kan sticka sen en dag :)
  • kristella1

köpte min på Minimundus och har använt den i 4 månader, även fast det stod i storlekstaballen att den var för 0-1 mån.. kostade 130 kr, men lätt värt pengarna.

• HopeNeverFades

visst är de jättefina och vi köpte en sådan till elias födelse men har inte använt den vi har i nyföddstorlek nästan alls. sitter inge bra på huvudet och är inte alls bra att ha ute då öronen lätt kommer fram. jag rekomenderar varmt mössorna de har på PoP som har små öronlappar som går ner. visst kostar den mycket mer 95kr ist för typ 20kr men det är bland det bästa jag och mina kompisar köpt till sina nyfödda!

• Horst
    TinkyWinky skrev 2008-03-09 01:04:11 följande:
    Japp precis sådana som har en sk snibb ner i pannan  Har du bild??
    Nej, tyvärr har jag ingen bild. Hjälmmössan är nerpackad i väntan på lillebror.
Svar på tråden Hjälm/mössa till nyfödd