• svartluvan

hur länge sover er 2 veckors bebis i sträck om nätterna?

Som rubriken...

Hur många timmar i sträck sover era 2 veckors bebisar om natten innan ni väcker eller bebisen vaknar av att det är dags för mat?

På BVC här har vi fått höra att bebisarna max ska sova 6 h innan mat för annars blir deras blodsocker för lågt. Men att det var bra om vi iaf kunde ge mat var fjärde timme. Så vi blir ibland tvugna och väcka vår bebis för att ge mat.
    Sedan hör man ju om bebisar som sover 7h eller mer om natten innan matdags...

• Svar på tråden hur länge sover er 2 veckors bebis i sträck om nätterna?
  • HemmaHosSofi

Här väcks lillan inte i onödan. Hon vaknar med med 1-3tim intervaller dygnet runt.
    Vissa nätter vaknar hon alltså varannan timma och vill äta.
    Hon är förövrigt 19 dagar.

Joline 080219
  • Flickan och kråkan

Går de upp i vikt som de ska är det ingen fara. Jag var tvungen att väcka för att han skulle få i sig ordentligt.

• Ninna1981

Våran dotter sov mellan 22 och 06 när hon var 2 veckor. Vi väckte aldrig henne och hon hade redan då en tydlig dyngs rytm och den har hon behållt. BVC sa till oss att det troligen var så att vi hjälpte till att få henne att sova hela natten eftersom vi lät henne välja själv hur länge hon skulle sova. Hon har aldrig varit uppe på natten utan sover nu mellan 20 och 07.

• BinniBoo

Min son som blir 3 veckor på tisdag vaknar aldrig på nätterna. Han har sovit hela natten nästan redan från början. Det va några gånger han höll oss vakna hela natten, men det va för han hade ont i magen och nu tar vi minifom mot det så nu sover han hela nätterna igen. Han brukar somna mellan 00-02 och vaknar inte förrän mellan 6-8 timmar efter. Tror inte det är någon fara så länge de mår bra och går upp i vikt som de ska. Han äter med 4 timmars mellanrum på dagarna och innan han somnar för natten äter han med två timmars mellanrum så han äter mycket mer innan han ska sova så han klarar sig nog hela natten.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯) ♥
  • FruSundahl

Dottern är 2 veckor och för det mesta ter det sig så att hon ätit mellan 22:30-23:15 och sen sovit till mellan 02:30-03:30 ätit sen somnat och vaknat vid 7-tiden ätit sen sover hon till 10.

Vissa nätter vaknar hon inte alls för att äta.

Fredric & Angelica
  • buffybus

min vaknar 2 ggr på natten.. lägger oss vid 00 tiden.. han vaknar vid 03 tiden och sen vid 06 tiden... sen går jag upp för det e inte lönt o somna om...

• AW76

Min dotter är 1 månad och hon somnar vid 22 och vaknar sen vid 3-4-tiden, och har gjort så hela tiden. Vaknade kanske något oftare den första tiden.

Hon äter ofta på dagarna så jag låter henne sova på nätterna!

• Ghettoblaster

mitt lilla monster äter i intervaller om i-3 timmar dygnet runt här med hon är tretton dagar nu.
    En riktig nattuggla är hon oxå, precis som i magen. :-/

• Längtandsfull

Vår son äter ca varannan timma... jätte jobbigt... efter att han har ammats på natten så vill han ibland inte somna om så det tar tid innan man själv somnar igen och då får man inte sova så länge innan det gått 2 timmar sen förra amningen.. då är det upp igen... Uch hoppas värkligen att det sker en ändring på detta snart...

Saknar såå mycket sömn...
    Han skriker en del också det är nog det jobbigaste... han skriker på dagarna, kvällarna och nätterna...

Det är troligtvis inte kolik men har har ont i magen...

• vivi85

sonen är månad.. brukar somna vid 21 å vakna vid 1 å äta sedan somnar han om och sover till 05-06 ngn o äter o sen somnar han oftast om..

• Papayia

När min lille var 2 v så vaknade han varannan timme.

• Annika26

Min lillstumpa är bara 1 v. Och hon äter var tredje timma dagtid och var fjärde timma under natten.
    Dock så måste vi oftast väcka henne för att äta.
    Hon äter enbart ersättning, men hon äter som en häst.

Välkommen lilla Frida!
Svar på tråden hur länge sover er 2 veckors bebis i sträck om nätterna?