• zzz81

Tarmsköljning?

Hej, är det någon som gjort en tarmsköljning? Funderar på att gör det men vill först höra vad ni har för erfarenhet, hur var det, gjorde det ont, har du märkt någon skillnad och varför gjorde du det??

• Svar på tråden Tarmsköljning?
  • THR1972

jag har gjort det de gånger jag varit i väg på hälsohem.
    Anledningen var den att jag ville göra en total utrensning i tarmarna + att jag ville få igång min tarmfunktion bättre...jag brukar vara stenhård och ha dåliag tarmrörelser annars.

Kommer ev köpa en själv och köra med jämna mellanrum...

• Glass
    THR1972 skrev 2008-03-08 22:14:04 följande:
    jag har gjort det de gånger jag varit i väg på hälsohem.Anledningen var den att jag ville göra en total utrensning i tarmarna + att jag ville få igång min tarmfunktion bättre...jag brukar vara stenhård och ha dåliag tarmrörelser annars.Kommer ev köpa en själv och köra med jämna mellanrum...
    Hur gör man det på sig själv?
    Jag har ingen sidfot...
  • majzzan

Min svärmor..... Hon har en sån tarmsköljnings-spann-apparat hemma... Innan dom renoverade toaletten så satt den ovanför toa stolen.... *urk* för att gå på den toan...
    Hon gör det på sig själv 1ggn i månaden...

Jag har gjort det 1 gång.. i samband vid förlossning.... den senaste.. Blev helt förskräckt när hon kom med en spann å en slang.. Tidigare har man ju fått microlax....

Jag upplevde smärta när jag gjorde det... Men så har jag lite problem med mina tarmar..

Lycka till!!

Ge mig ett liv........
  • THR1972

nej det gör inte ont om man bara slappnar av...det enda som man kan känna efteråt är lätt träningsvärk i magen efter tarmarnas arbete...

zzz81 skrev 2008-03-08 22:39:26 följande:
    THR1972, gör det ont?
  • THR1972

det finns ju olika sätt att göra tarmsköljning på...det jag använde mig utav var ledins clysmatic.
    Det är svårt att förklara hur det går till men kika på

www.ledins.se/pdf/broschures/4_1205271151.pdf

Glass skrev 2008-03-10 11:39:35 följande:
    Hur gör man det på sig själv?
  • non compos mentis

Men...VARFÖR i hela friden vill man öht göra en tarmsköljning? Skulle ni göra en vaginalsköljning? Magsköljning? om inte, vad är skillnaden?

• Andreas B

DrCox: Men det förstår du väl tarmsköljning hjälper ju mot allt utom avbrutna naglar, ivf om man lystnar på kvacksalvare...

Annars kan man anta en preferens för analsex :)

• Glass

Vet inte heller varför man vill göra de, men det kanske är spännande. Jag skulle nog vilja testa bara för att ha gjort det

Jag har ingen sidfot...
  • zzz81
    Glass skrev 2008-03-13 22:38:09 följande:
    Vet inte heller varför man vill göra de, men det kanske är spännande. Jag skulle nog vilja testa bara för att ha gjort det
    Det ska tydligen vara jätte bra att göra. Ta bort llt skit som inte gör någon nytta.
  • Jambosana
    zzz81 skrev 2008-03-14 21:31:50 följande:
    Det ska tydligen vara jätte bra att göra. Ta bort llt skit som inte gör någon nytta.
    Jättebra enligt vem? De som tror på kristallers helande kraft och virvlat vatten? Skiten som rensas ut kommer ut iallafall. Vill man få form på tarmarna bör man uppsöka en dietist som kan berätta för en vad man ska/bör äta för att inte få magproblem. Skolmedicinen varåder från tarmsköljning.
Svar på tråden Tarmsköljning?