• Tulltan

Vad tycker du om namnen...

...Rosie och Torsten?

• Svar på tråden Vad tycker du om namnen...
  • Secret Society

Vilken söt kisse Den ser ut att heta Rosie Ja jag tänker nog på ett husdjur när jag hör namnet Rosie. Torsten, ja är väl helt ok, tänker dock på Torsten Flinck.

• Nomad

Gillar inte Rosie. Torsten är supergulligt!

• Tulltan

Secret Society skrev 2008-03-08 23:55:25 följande:

Vilken söt kisse Den ser ut att heta Rosie Ja jag tänker nog på ett husdjur när jag hör namnet Rosie. Torsten, ja är väl helt ok, tänker dock på Torsten Flinck.
    Ja, den kissen är söt, men den är inte min. Jag har en katt som är svart och vit och hon heter Sigrid .
    Tack för era åsikter!
  • Nomad

Jag har föreslagit Torsten om vi får en pojke men gubben gillar det inte. Sigrid är förslag på flicka, hade en katt som hette det när jag var tonåring

• Christian

Nej, jag tycker faktiskt inte att något av namnen är så fina...

• Tulltan
    Nomad skrev 2008-03-09 00:07:05 följande:
    Jag har föreslagit Torsten om vi får en pojke men gubben gillar det inte. Sigrid är förslag på flicka, hade en katt som hette det när jag var tonåring
    en släkting till mig hette Torsten, det skulle vara kul att föra det vidare.
  • Odile

Rosie låter som en förkortning eller smeknamn för Rose-Marie. Och Torsten, nää...Känns inte så modernt. Kanske om tio år el så, namnen kommer ju igen efter ett visst antal år.
    Men tyvärr jag gillar inget av namnen.

• Pincushion86

Nej, inget av namnen faller mig i smaken...

• Zelmilainen

tycker inte heller att nåt av namnen passar på barn...

• m a m a t  r e

Rosie kallas en av mina kompisar som egentligen heter Rosemarie.
    Torsten är ascool!Cool

• Hjortron123

Gillar inte riktigt tyvärr

• MJO 81

Kan inte säga att jag gillar något av dem...

• Tulltan

Jag vet inte varför jag tänkt på att Rosie kanske skulle vara fint.
    Men, Torsten hette min morbror och jag minns dessutom att jag tyckte det var så himla gulligt på en liten pojke i en tv-serie som gick för några år sedan.
    Tur att alla tycker olika, ellerhur?

Svar på tråden Vad tycker du om namnen...