• Lady in black

Fruktansvärt illamående, ont i magen och diarré...

Jag är i v. 6 nu och mår så fruktanvärt dåligt dyggnet runt så det e inte sant...!! Mår illa konstant, har ont i magen (nästan som kramper) och har dessutom diarré varje gång jag går på toaletten...

Förra gången jag var gravid mådde jag bara illa på mornarna + att det hjälpte att äta då. Och jag var helt tvärtom hård i magen...!

Känns bara som ett helvete allting om det ska fortsätta såhär...jag menar...hur ska man kunna jobba??

Nån som har lite bra uppmuntran eller tips så är det väldigt välkommet...?!

Kram på er...

• Svar på tråden Fruktansvärt illamående, ont i magen och diarré...
  • Fru Indosaurie

hur länge har du mått så här? diarré låter ju inte som det vanligaste man får som gravid? magsjuka?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • lokisse

Kanske du har en vanlig magis som brakar med dig. da gar det ju över om ett par dagar men se till att dricka ordentligt.

• Lady in black

Det började väl ordentligt i fredags kan man väl säga...iaf diarréen och att jag spydde. Nu har jag dock inte spytt på hela helgen, så kan det verkligen vara magsjuka då när man får behålla mat o dryck utan att spy?!

• lokisse

klart det kan det kan ju vara en glad blandning av grav illamaende och magis.
    Lady in black skrev 2008-03-09 09:22:09 följande:

Det började väl ordentligt i fredags kan man väl säga...iaf diarréen och att jag spydde. Nu har jag dock inte spytt på hela helgen, så kan det verkligen vara magsjuka då när man får behålla mat o dryck utan att spy?!
  • Lady in black

Ja...kanske det! Hoppas iaf att det går över snart...! Jobbar på ett fik...o bara tanken på att servera bakelser o massa semlor med grädde o sånt gör mig illamående...usch usch!

• Viken79

Jag är i v 10 och har varit dålig i magen sedan typ v 6, det var inte så vid förra graviditeten, men när jag sökte inlägg kring ämnet "lös i magen" fann jag många i tidig graviditet med samma problem. Får till och från också lite kramper i magen. Vill med det ha sagt att det nog inte måste vara maginfuensa, men jag hoppas verkligen det blir bättre för dig snart!

• Lady in black
    Viken79 skrev 2008-03-09 10:25:35 följande:
    Jag är i v 10 och har varit dålig i magen sedan typ v 6, det var inte så vid förra graviditeten, men när jag sökte inlägg kring ämnet "lös i magen" fann jag många i tidig graviditet med samma problem. Får till och från också lite kramper i magen. Vill med det ha sagt att det nog inte måste vara maginfuensa, men jag hoppas verkligen det blir bättre för dig snart!
    Tack...äntligen en som e lika "annorlunda" som mig... Förstår inte vad det e för fel, men jag hoppas också att det går över snart...pallar inte med att må såhär mera...
  • KiaFamily

Är samma för mej... Vaknade med rännskita i morses, ont i magen & ingen matlust..... Blev tvungen att sjuka mej från jobbet (jobbar som pers ass).
    Funderar åsså på om det är magsjuka, eller om bebis bråka?? Hört ju att man kan må illa & spy, men rännskita har jag inte hört talas om???

//K

• NennasuS

Jag är i vecka 9 nu, och har varit lös i magen de 3 senaste veckorna iaf. Så det förekommer det också.
    Fast jag mår inte illa, men till och från har jag lite kramper i magen. Men det är nog vanligt det också.

• strumpan73

Skönt att höra att flera är lösa i magen. Jag går in i vecka 6 och får kramper och diarèr. Det är inget som det pratas om som ett symtom så därför blir man orolig. Speciellt då jag har tre missfall bakom mig.

• Jag jag

Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)

• Hanahg

Jag e i vecka 8 o måste gå på toa det första jag gör på morgonen o även nästan efter varje måltid. Och jag e dessutom lös i magen... Har kramper i magen o är otroligt illamående dygnet runt... Står snart inte ut!!

• Anna198407

Jag ska vara i v 7 eller påväg in i v 8 , jag mår illa och som värst har jag det på kvällarna , men istället för att spy så kommer det från andra hållet ist . Och ja lös i magen ... :) och magen bubblar och har sig .

• Gudinnan

e i vecka 6 och går in i toan gör nr 2 (lös)
    Det gör jag typ nästan varje dag.
    Nu har jag e testat mig hahahaha sjuka jag men mensen e sen 1 vecka nu BIM+7

• Lillalivetimagen

Är fruktansvärt illamående och har inatt spytt 7 gånger och samtidigt haft diarré. Inte fått sova någonting alls. Gick in i vecka 8 igår. Hoppas verkligen att detta är magsjuka så det går över fort!!

• Mamatobe17

Jag är nu i vecka 6 och jag har haft detsamma: dålig mage i form av diarré, kramper och kraftigt illamående. Illamåendet kom först igår. Önskar nästan att det är vinterkräksjukan så att det går över snarare. Tvungen att dra från jobbet idag.

Svar på tråden Fruktansvärt illamående, ont i magen och diarré...