• Dina2

Vill BARA ha sin poliströja!!

Hjälp -
    min 4-åring är inne i värsta polisperioden, han ÄR polis, hela tiden. Han har en sån där poliströja, och det är den enda tröja han vill ha på sig. Han blir heltokig om han ska ha något annat. Har låtit honom ha poliströjan så länge den är ren. De dagar den ligger i tvätten har han högst motvilligt och surt haft något annat, men så fort den är torr så blir han överlycklig igen.

Börjar tröttna lite på den där tröjan... För att inte tala om hur de förmodligen tröttnar på dagis...

Ska jag låta honom ha den så mycket han vill, tills han tröttnar (vilket han ju kommer att göra, men om jag känner honom rätt kan det ta några månader, eller t.om. något år!!) eller ska jag utan annan anledning än att jag är trött på den tvinga honom att ha annat på sig?

Snälla ni hjälp mig med ett i-landsproblem alltså...!

• Svar på tråden Vill BARA ha sin poliströja!!
  • TheSunset

Du kan inte gå till en affär och låta han välja en ny tröja som han gillar..
    Då kanske han glömmer bort den..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101& Liten bf 081121 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ư
  • viseversa

ha,ha min kompis dotter hadde en tjol som hon ville ha varje dag.Tillslut så bestämde dom vissa dagar i veckan som hon fick ha den.Sen dom andra dagarna fick hon ha annat på sig vare sig hon ville eller inte.

• Hemliga 72an

Köp en till! Han tröttnar till slut ändå.

• MKAsson

Jag tänkte precis som Linda här ovan, köp ett par till så får han ha poliströja på sig dag och natt tills han tröttnar. Och skulle det vara så att han inte tröttnar så är väl det inte hela världen? Smidigt att alltid veta vad man skall ta på honom... *ler*

• Dina2

Jaa köpa en till var hans eget förslag, när jag tyckte vi skulle gå och köpa en ny fin tröja till honom... För att öka chanserna att få igenom mitt förslag, tipsade jag t.o.m. att vi kunde köpa en brandmanströja eller en byggare bob-tröja... "Men!!! Då kan vi ju köpa en poliströja till istället! Så kan jag alltid ha en när den andra är smutsig!!" Suck.

Jag kanske får stå ut helt enkelt? Men han har så många andra snygga tröjor... Lite pinsamt på dagis också, men de är väl vana?

• Hemliga 72an
    Dina2 skrev 2008-03-09 09:42:33 följande:
    Jaa köpa en till var hans eget förslag, när jag tyckte vi skulle gå och köpa en ny fin tröja till honom... För att öka chanserna att få igenom mitt förslag, tipsade jag t.o.m. att vi kunde köpa en brandmanströja eller en byggare bob-tröja... "Men!!! Då kan vi ju köpa en poliströja till istället! Så kan jag alltid ha en när den andra är smutsig!!" Suck. Jag kanske får stå ut helt enkelt? Men han har så många andra snygga tröjor... Lite pinsamt på dagis också, men de är väl vana?
    Dom är vana vid det. bara att förklara för dom att ni har mer än en så dom inte tror ni alltid har samma.
  • AnnaSa28
    Dina2 skrev 2008-03-09 09:42:33 följande:
    Jaa köpa en till var hans eget förslag, när jag tyckte vi skulle gå och köpa en ny fin tröja till honom... För att öka chanserna att få igenom mitt förslag, tipsade jag t.o.m. att vi kunde köpa en brandmanströja eller en byggare bob-tröja... "Men!!! Då kan vi ju köpa en poliströja till istället! Så kan jag alltid ha en när den andra är smutsig!!" Suck. Jag kanske får stå ut helt enkelt? Men han har så många andra snygga tröjor... Lite pinsamt på dagis också, men de är väl vana?
    Ja men köp en till då, min dotter som är 3 har prinsess klänning på sig varje dag även till dagis, det är så kort period dom är barn så varför slösa den tiden på att bråka om kläder, snart kommer du sakna polisperioden o berätta den historien för alla som vill höra (o inte höra) Typ hans flickvän o kompisarGlad
  • Vilmagbg

Jag jobbar på förskola och har 4 st killar i 3-4 års åldern som har på sig sina poliströjor (nästan)varje dag. De dagar dom inte har sina poliströjor har dom sina spindelmannentröjor.

Det är rätt vanligt att barn fixerar sig vid något/några plagg i den ålder det går över.
    Vår son är snart 4 år och han har (som tur är) 3 st favvo-tröjor som han alternerar mellan.
  • Tygtiiger

Jag håller med - köp en till ochalternera mellan dem, och ta kort som du kan plåga honom med i tonåren!!

• Dina2

Tack för era synpunkter!
    Det blir (minst) en poliströja till!
    Som nån sa - varför bråka om kläder? Såå sant.

Svar på tråden Vill BARA ha sin poliströja!!