• Anonym

Ärligt! Slutade ni röka

Jag är rökare.
    Oxå gravid . Bara v 10.
    Men innan ja blev gravid...i julas slutade ja helt. va så less på ciggen..
    Allt gick bra tills ja fick veta att ja va gravid...
    Nu tjuvröker ja för min "bättrehelft" =)

Jag röker inte mycket . jag tänder en cigg...röker fem bloss sen kastar ja... 5 ggr per da kanske...

Nån annan ??
    Det är trots allt ett Jävla beroende

• Svar på tråden Ärligt! Slutade ni röka
  • MansonDust

Jag slutade röka direkt, ja. Skulle aldrig kunna leva med att han rökt som gravid.

• Anonym (*rökare*)

Jag har flera barn och aldrig lyckats sluta röka. Dock dragit ner på rökningen så jag ligger under en halv ask om dagen. Rökar inte i närheten av mina barn och heller inte inne. Dom ska inte lida för mitt begär!

• Suri

Vi slutade båda att röka när vi betämde oss för att bli försöka bli gravida. Efter ett år har jag plussat och för första gången har jag känt mig röksugen.. Men jag har inte rökt. Det är inte värt det. Det är ett jävla beroende! 

• lokisse

jag kunde inte röka efter det att jag viste men det var för att jag kräktes som en räv da...

• Djungelvrålen

Första gången rökte jag hela graviditeten men mådde piss när min dotter kom och var rädd att hon skulle dö av plötslig spädbarnsdöd....
    Denna gången har jag inte tagit ett endaste bloss efter plusset då jag inte vill sitta med samma oro eller skada barnet dottern min har allergier och astma och jag anklagar mig själv för det!

• Helheim

Jag rökte med båda mina :( Men rökte mindre under andra grav. Nu röker jag inte heller inne eller i närheten av min lilla son. Med min dotter rökte jag jättemycket och inne. jag har t.o.m. ett foto när jag sitter och ammar henne med en cigg i munnen...*hrrrm* Mitt enda försvar för det är att jag då var 17 och oklok!!!

• Beckah82

"Ärligt! Slutade ni röka"

Ja självklart!

Jag är nojig nog ändå med psd och allt annat...om jag hade rökt hade jag knappt vågat sova om nätterna och om det hade hänt ngt hade jag aldrig orkat leva med att jag dödat mitt barn.

Missfall, fosterdöd, plötslig spädbarnsdöd, astma, allergi, dåligt immunförsvar, koncentrationssvårigheter, ADHD, sterilitet hos pojkar...

Detta är några av de saker som skulle kunna hända så....för mig är valet enkelt. Jag väljer bebisen, inte egoism.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    Helheim skrev 2008-03-09 10:12:20 följande:
    Mitt enda försvar för det är att jag då var 17 och oklok!!!
    Vilket vidrigt försvar!

Stå för det DU gör utan att smutsa ner oss andra unga mammor tack! Jag var 15 år med första och slutade självklart! SJÄLVKLART!
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Helheim
    Beckah82 skrev 2008-03-09 10:17:17 följande:
    Vilket vidrigt försvar!Stå för det DU gör utan att smutsa ner oss andra unga mammor tack! Jag var 15 år med första och slutade självklart! SJÄLVKLART!
    Jag sa också att det var mitt ENDA försvar...helt ärligt så visste jag inte att det var farligt vid det tillfället....jag har svår adhd och har svårt att förstå ,för andra självklara saker, och dessutom var det då (för 16 år sen) inte så mycket propaganda om sånt som rökning.

Jag menade inte att smutsa ner andra unga mammor :) Jag var VÄLDIGT omogen då och det berodde förmodligen på min då ouppäkta adhd. Självklart vet jag att man kan vara mycket yngre än så och vara mogen. Förlåt!!
Svar på tråden Ärligt! Slutade ni röka