• siggy

blir man tjock av avocado??

jag försöker gå ner i vikt nu efter förlossningen, ska äta en kycklingsallad med bulgur o kycklingfile o massa grönt, vågar jag stoppa i avocado eller är det dumt när man försöker gå ner i vikt??? är det många points??

• Svar på tråden blir man tjock av avocado??
  • Mylla

Ja, jag skulle ju svara nej, absolut inte. Men jag vet inte om jag ska svara alls, jag tror ju det är lättare att gå ner med att äta gott om fett(och bra fett) och snåla på kolhydraterna. Det är lättare eftersom man kan äta sig mätt och ändå gå ner. Jag gick ner så, ganska fort också.

• LickMeUp

avokado är ju ganska fett, men det är bra fetter i.
    antalet point vet ja inte, men kan kolla upp om du vill...

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • kobra

det är jättebra fett i en avocado men ät max en per dag

• Carisma95

Advocade innehåller i och för sig fett, med det är ju NYTTIGA fetter, absolut ingen onyttig mat! Om inte annat, blir ju salladen lite roligare (på ett bra sätt)

A stumble may prevent a fall....
  • siggy

men även om det är bra fett så kan man väl ändå bli lika tjock av det?? jag tänkte bara ta en halv men vet inte om jag borde avstå, har ganska svårt att gå ner nu tyvärr,, går sakta o trögt

• kobra

man måste äta fett för att gå ner i vikt

• LickMeUp
    Näringsvärden:

Energi 160 kcal/670 kJ,
    Vatten 74 g,
    Protein 2,0 g,
    Fett 15,3 g,
    Kolhydrater totalt (ej fibrer) 4,1 g ,
    Kostfiber 3,3 g,
    Kalium 600 mg,
    ß–karoten 366 µg,
    C–vitamin 8 mg.
  • iii

Den halva avokadon kommer inte göra dig tjock

• Cia o krabaten

Säger som de andra, men behöver fett också!
    Annars går kroppen in i "spara kalorier" inställning och bränner inget.
    Särskilt oom du ammar sska du ju äta 10points mer än annars enligt VV.

• LickMeUp

när ja räknar ut med calcylatorn så får ja att 1 avokado (120g) "kostar" 5 points.

• lunamami

En halv avokado har jag räknat som 2 points, men det är ju värt det! avokado innehåller valdigt bra fetter plus att det är bra för bla hyn

• Neko

Jag äter kanske 5 avocados om dagen :D

• Mylla
    kobra skrev 2008-03-09 16:00:13 följande:
    man måste äta fett för att gå ner i vikt
    Ja, det stämmer. Äter man bara fettsnålt så blir man inte mätt och får dålig ämnesomsättning, det är antagligen därför det går trögt. Ner går man ändå, om man är tillräckligt envis och härdar ut och har det jobbigt.

Om man vill öka sin ämnesomsättning ska man äta ofta, inte för mycket utan tills man precis är mätt. Gärna mycket bra fett, och mindre kolisar, dom kan man ersätta med grönsaker. Bra fett är naturligt fett, tror jag.

Inte för jag vet om någon bryr sig, men jag gick ber 20 kg på 4 månader genom att äta rejäl mat, mycket smör och grädde, men lagom portioner och mycket grönsaker till. jag var aldrig hungrig. På kvällen var jag kanske lite sugen förstås men då tog jag bara ett litet mellanmål.
Svar på tråden blir man tjock av avocado??