blir man tjock av avocado??
jag försöker gå ner i vikt nu efter förlossningen, ska äta en kycklingsallad med bulgur o kycklingfile o massa grönt, vågar jag stoppa i avocado eller är det dumt när man försöker gå ner i vikt??? är det många points??
jag försöker gå ner i vikt nu efter förlossningen, ska äta en kycklingsallad med bulgur o kycklingfile o massa grönt, vågar jag stoppa i avocado eller är det dumt när man försöker gå ner i vikt??? är det många points??
puff
Ja, jag skulle ju svara nej, absolut inte. Men jag vet inte om jag ska svara alls, jag tror ju det är lättare att gå ner med att äta gott om fett(och bra fett) och snåla på kolhydraterna. Det är lättare eftersom man kan äta sig mätt och ändå gå ner. Jag gick ner så, ganska fort också.
avokado är ju ganska fett, men det är bra fetter i.
antalet point vet ja inte, men kan kolla upp om du vill...
det är jättebra fett i en avocado men ät max en per dag
Advocade innehåller i och för sig fett, med det är ju NYTTIGA fetter, absolut ingen onyttig mat! Om inte annat, blir ju salladen lite roligare (på ett bra sätt)
men även om det är bra fett så kan man väl ändå bli lika tjock av det?? jag tänkte bara ta en halv men vet inte om jag borde avstå, har ganska svårt att gå ner nu tyvärr,, går sakta o trögt
man måste äta fett för att gå ner i vikt
Den halva avokadon kommer inte göra dig tjock
Säger som de andra, men behöver fett också!
Annars går kroppen in i "spara kalorier" inställning och bränner inget.
Särskilt oom du ammar sska du ju äta 10points mer än annars enligt VV.
när ja räknar ut med calcylatorn så får ja att 1 avokado (120g) "kostar" 5 points.
En halv avokado har jag räknat som 2 points, men det är ju värt det! avokado innehåller valdigt bra fetter plus att det är bra för bla hyn
Jag äter kanske 5 avocados om dagen :D