• Malin 83

hur koppla in en inspelningsbar dvd till boxer osv...

har köpt en inspelningsbar dvd idag från netonnet, ska nu koppla in den, men får det inte att funka!
    man måste ju få in kanalerna på den för att kunna spela in! någon som vet hur man ska koppla.
    Märket är iaf centrum xamba 610.
    och boxern är en force 320t.

• Svar på tråden hur koppla in en inspelningsbar dvd till boxer osv...
  • Malin 83

ingen? håller ju på att bli galen!

• Malin 83

puff puff ingen tekniker här??

• c0ol

Nej du får inte in några kanaler eftersom boxen skickar ut via scart kabeln, du kopplar boxen till dvd-inspelaren och från denna till tv, för att spela in så väljer du scarten som källa, och du väljer kanal på boxen, du kan då int etitta på någon annan kanal samtidigt, vill du göra det får du köpa en box till. Är lite osäker om det fungerar på just din modell men så brukar man göra.
    Malin 83 skrev 2008-03-09 19:58:28 följande:

har köpt en inspelningsbar dvd idag från netonnet, ska nu koppla in den, men får det inte att funka!man måste ju få in kanalerna på den för att kunna spela in! någon som vet hur man ska koppla.Märket är iaf centrum xamba 610.och boxern är en force 320t.
  • Malin 83

men när jag har dragit en scart från box till dvd inspel. så är det bara myrornas krig! antar att det måste vara en bild där om man ska kunna spela in! eller?

• mindless

Har du kollat att du kan se på dvd? Annars har du fel kanal på tv:n. Sedan antar jag att du måste välja någon form av AV-kanal på dvd:n.

• Malin 83

man kan få igång dvd spelaren, alltså man kan se på film. usch va det va svårt!!! grrr!!det känns ju som om man måste få in kanalerna på någe sätt! hatar detta med teknink!!!!

• mindless

Malin 83 skrev 2008-03-11 10:58:55 följande:

man kan få igång dvd spelaren, alltså man kan se på film. usch va det va svårt!!! grrr!!det känns ju som om man måste få in kanalerna på någe sätt! hatar detta med teknink!!!!
    Du behöver inte ställa in kanalerna på dvd:n eftersom den matas med dessa via boxen. Har du ställt in någon av AV-kanalerna på dvd:n? Det kan finnas flera.
  • Malin 83

så ÄNTLIGEN har jag fått det att funka! fråga mej inte hur, men nu funkar det iaf! hihi

Svar på tråden hur koppla in en inspelningsbar dvd till boxer osv...