• Svar på tråden Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008 forts.
  • Jessica1

Listan plockar jag med...

Gallon82, 25 år, första barnet, BF 29/7
    Sara78, 29 år, andra barnet, BF 30/7
    Argbiggan 33år, andra barnet, BF 2/8 (4/8 enl UL) förmodligen snitt tidigare.
    Jessica1, 33 år, första (förhoppningsvis) levande barnet, BF 3/8
    Challis77, 30 år, första barnet, BF 4/8
    Snarf, 35 år, 5:te och 6:te barnet, BF 6/8
    Lindalita, 30 år, första barnet, BF 7/8
    So_nice, 37 år, fjärde barnet, BF 7/8
    NillaP, 30 år, första barnet BF 8/8
    Boni, 34 år, första barnet, BF 15/8
    Amelie, 35 år, första barnet, BF 15/8
    MajochJuni, 35 år, första barnet, BF 20/8
    Gokoglan,35 år, andra barnet,BF 20/8
    JessanA, 36år, första barnet, BF 22/8
    Trixabus, 36 år, första barnet, BF 24/8.
    Marengski, 31 år, första barnet, BF 30/8.
    Wasabi, 36 år, andra barnet, BF 31/8 men blir snittad tidigare.
    Freja08, 33 år, första barnet, BF 3/9

• Jessica1

So nice: Jag får gå till BM på extra kontroller om jag vill, men hon kan ju inte göra så mycket. Längtar till UL på fredag. Eftersom man har sett så många VUL/UL är det på något sätt det enda som kan lungna mig ordentligt.

Har idag varit gravid 2 dagar längre än någonsin tidigare. Självklart blir jag lite ledsen när jag tänker på slutet av graviditeten med Kristoffer men försöker att tänka positivt då jag faktiskt inte har behövt söka akuthjälp sedan v. 6 den här gången. Tyckte att jag hade stamkort på kvinnoklinkens akutmotagning förra gången. Men det verkar faktiskt som om det kanske blir barn denna gången.

Nu har jag dessutom mera empatiska chefer än förra gången, och back up på alla mina uppdrag så om jag skulle behöva gå hem i morgon så kan jag med ett par timmars arbete lämna över allt och inte behöva tänka på det. Förra chefen saknade det där med empati, vilket inte gjorde saken lättare...

Nåja ska imorgon em iväg på tjänsteresa igen ett par nätter och då hinner man inte tänka lika mycket. Ibland känns det som den enklaste utvägen. Hmmm lite långt inlägg men behövde "prata" av mig lite. Min man har lite lättare att ignorera sådana här tankar än jag...

• Pigelinen

Gallon82, 25 år, första barnet, BF 29/7
    Sara78, 29 år, andra barnet, BF 30/7
    Argbiggan 33år, andra barnet, BF 2/8 (4/8 enl UL) förmodligen snitt tidigare.
    Jessica1, 33 år, första (förhoppningsvis) levande barnet, BF 3/8
    Challis77, 30 år, första barnet, BF 4/8
    Snarf, 35 år, 5:te och 6:te barnet, BF 6/8
    Lindalita, 30 år, första barnet, BF 7/8
    So_nice, 37 år, fjärde barnet, BF 7/8
    NillaP, 30 år, första barnet BF 8/8
    Boni, 34 år, första barnet, BF 15/8
    Amelie, 35 år, första barnet, BF 15/8
    MajochJuni, 35 år, första barnet, BF 20/8
    Gokoglan,35 år, andra barnet,BF 20/8
    JessanA, 36år, första barnet, BF 22/8
    Trixabus, 36 år, första barnet, BF 24/8.
    Grymt sa grisen, 28 år, första barnet, BF 24/8
    Marengski, 31 år, första barnet, BF 30/8.
    Wasabi, 36 år, andra barnet, BF 31/8 men blir snittad tidigare.
    Freja08, 33 år, första barnet, BF 3/9

Hej lägget in mig på er lista. Vi genomgick IVF på Sahlgrenska. Har dock kommit in i en fas då jag är lite off och skäms nästan över att jag inte är sprudlande glad och tacksam över att äntligen vara gravid. Men jag sover jättedåligt, har gjort så i 5 veckor nu, har stor mage redan (kolla gärna bild i galleriet) och är öm, kräktes dagligen tills för bara 1½ vecka sedan, har fått ont i vänstra skinkan som strålar ner i benet vilket gör mig galen... ananrs mår jag rätt bra Nej skämt och sidor, jag är less på detta nu. Jag vill bara sova och ha en dag då jag känner igen mig som den glada possitiva tjej som jag egentligen är...Jag vill kunna glädjas och vara glad äver vårt mirakel som finns där inne... nu orkar jag inte.

Tack, gode Gud!!!
  • NillaP

Hej
    Idag har jag varit på rutin UL då visade det att moderkakan låg i framvägg och det blir troligtvis snitt nån med erfarenhet av att den har flyttat sig??

• LiMoFe

Så har jag också hittat hit.

NillaP: Låg den väldigt lågt eller varför pratade de om snitt? Min svägerska fick snitt för att moderkakan låg för. På vanliga UL sa de att det kanske inte skulle bli snitt för att det vanligaste är att moderkakan växer uppåt i takt med att livmodern växer. Har aldrig hört att det skulle bli snitt för att det ´är i framvägg så jag blev lite nyfiken.

• Boni

NillaP; Har heller ej hört om snitt för att moderkakan ligger i framvägg!? Min är tydligen väldigt stor och täcker upp hela bottnen på livmodern -alltså, den ligger lågt, så flyttar den inte upp sig blir det kejsarsnitt. De kanske sa att den låg lågt?

Jag har varit på stora UL:et i dag! (sambon är jättesjuk, så han kunde inte åka med!) Han missade inget kan jag säga!!! Det var det sämsta ultralj.apparat jag har varit med om! Jag fattar inte, detta skall vara ett viktigt ultraljud, som skall ge en bild av barnets välbefinnande. Man kunde knappt se barnet! Eller, ja, man kunde väl urskilja det viktigaste. Hjärtat slog och det rörde sig. Men hon hade svårt att uttala sig om moderkakans utseende och skulle konferera med en kollega. Jag får komma tillbaka inom en vecka för ett nytt UL!? Varför gjorde hon det från början med den apparaten, hon måste ju vetat hur dålig den var!?
    Inga bilder med hem till sambon, det var ingen idé! Landstingen har väl inte så mycket pengar så de kan byta ut sina gamla apparater, känns som Ryssland ungefär! Nästa gång skulle vi få en bättre UL.apparat och då kan förhoppningsvis sambon följa med också! Måtten hon lyckades ta visade på några dagar kortare än beräknat, men det är tydligen vanligt!?

• Pigelinen

hej... idag är det riktigt uppåt, förlåt för min negativitet häromdagen...

Idag har jag faktist shoppat tyg till bebberummet (kolla gärna i mitt galleri). Kul att få börja inreda lite...

Tack, gode Gud!!!
  • NillaP

Ops såg att jag missade skriva att den ligger långt ner
    nån som vet vilken vecka det är bäst att göra ett 3d UL??

• challis77

Jag var på Ul i måndags, i Umeå på spec MVC har de jättefina apparater, jag ska lägga in bilder senare! Och det var inga tvivel om att det var en liten kille i min mage, har tom fått med mig bildbevis på snoppen! Min kille var två dagar större än beräknat, tydligen var killar ofta större än tjejer, men hon flyttade inte mitt BF ändå, eftersom jag gjort IVF. Är det nån av ni andra som fått BF flyttat trots ivf?

Nu blir det att klura på pojknamn. Om det hade blivit en flicka hade hon fått heta Agda Cornelia Elise, med Cornelia som tilltalsnamn. Nu vet vi bara att lillkillen ska heta Henning i andranamn, det är ju så svärt med killnamn tycker jag! Men jag hade på känn hela tiden att det skulle vara en kille, så den där berömda "magkänslan" stämmer ju ibland!

Jag fick med mig en 3D bild, men lillen ser mer ut som en liten galen clown där, än ett gulligt litet spädbarn, hehe. Så det kanske är lite tidigt för 3D i v. 18+6, som jag var i i måndags?

Äntligen gravid!
  • Jessica1

Var på UL idag (19+5) allt var bra. Storleksmässigt så varierade den 1 dag. Men efteråt började vi klura om det kanske inte beror på uträkningsprogrammet på datorn då hon sa byta vecka dag var på söndag. Vilket det alltid har varit då jag fick tillbaka 2 dagar gamla liten på en tisdag.

Har varit lite extra orolig då jag inte har kunnat äta så mycket och ännu inte gått upp ett enda kg. Men måtten var perfekta!

Äntligen kanske man kan slappna av lite, skrev ut en massa sidor om barnvagnstester från konsumentverkets hemmsida idag. Så det är nog dags att börja fundera lite framåt, äntligen...

Svar på tråden Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008 forts.