• Velour

Dröm om samma person om o om igen

Ser det nästan som ett problem. När jag var liten blev jag kär i en kille och förblev så i ca.6 år. Vi blev aldrig ihop.

Sen blev jag äldre, flyttade, fick nya vänner, blev förälskad i andra killar, gifte mig, fick barn etc. Jag slutade helt enkelt att tänka på honom.

Men periodvis kan jag natt efter natt drömma om honom och i drömmen återupplever jag de känslorna jag hade för honom.

Varför drömmer jag om honom så ofta när jag inte ens tänker på honom?

Nån som har samma "problem" om återkommande drömmar som handlar om en speciell person?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-10 02:09
    Viktigast är: Finns det nåt man kan göra för att sluta ha återkommande drömmar om samma person så himla ofta och i flera nätter i rad?

• Svar på tråden Dröm om samma person om o om igen
  • Helheim

Japp! Jag orkar inte skriva allt nu men ska försöka hinna med det imorgon. jag känner exakt igen det som du beskriver!! :)

Natti =)

• Velour

Ser fram emot ditt inlägg!

• Helheim

Jag var ihop med en kille 1996 som jag avgudade! Han var 17 år då och vacker som en gud. jag var riktigt besatt av honom! Nåväl , det tog ett drastiskt slut när han slog mig och jag tillbringade de närmsta 8 åren med att försöka komma över honom. jag drömmer om honom än idag och precis som du säger så får jag tillbaka samma känslor som jag hade då. Skillnaden i drömmen är att han e snäll mot mig och han böjer sig fram o viskar förlåt!

jag tror att mina drömmar om honom beror på att jag inte fick avslut utan att det bara tog bryskt slut efter 4 underbara månader av het passion och öm kärlek. Att jag vill ha förlåt och en förklaring.

Dina drömmar kanske har nån liknande förklaring. Jag tänker inte heller på honom så ofta även om det händer. :)

• majo74

Känner igen mig precis. Var kär i en kille under nästan tio år (vi gick i samma klass både grundskola och gymnasium) Jag är numera sambo och har barn. Eventuellt kommer jag träffa honom på en klassträff om några månader och sedan jag fick reda på detta så har jag drömt flera gånger att vi blivit tillsammans. Känslan är så otroligt intensiv så jag kan knappt släppa den på hela dagen.

Känns helt mysko då det känns så verkligt samtidigt som det är en fantasi. Vi har inte träffats på över tio år men känslan är som om vi såg igår!

• Velour

Oj, vad hemskt.

Jag kan tänka mig att han "hemsöker" dina drömmar om du försökte komma över honom under 8 år!!! Samt att han var grymt elak mot dig.

Tja, mitt problem kanske också är så att det inte ledde nånvart. Jag önskade ju mer än allt att vi skulle bli tillsammans. Kanske har det satt sig långt bak i medvetandet och då försöker jag bearbeta det.

Grejen är att jag vill gå vidare. Jag har inga känslor för honom och jag vill sluta drömma om honom. Men jag vet inte hur jag ska göra.

Helheim skrev 2008-03-10 12:28:30 följande:
    Jag var ihop med en kille 1996 som jag avgudade! Han var 17 år då och vacker som en gud. jag var riktigt besatt av honom! Nåväl , det tog ett drastiskt slut när han slog mig och jag tillbringade de närmsta 8 åren med att försöka komma över honom. jag drömmer om honom än idag och precis som du säger så får jag tillbaka samma känslor som jag hade då. Skillnaden i drömmen är att han e snäll mot mig och han böjer sig fram o viskar förlåt! jag tror att mina drömmar om honom beror på att jag inte fick avslut utan att det bara tog bryskt slut efter 4 underbara månader av het passion och öm kärlek. Att jag vill ha förlåt och en förklaring.Dina drömmar kanske har nån liknande förklaring. Jag tänker inte heller på honom så ofta även om det händer. :)
  • Velour

Det hände mig också. Innan jag fick inbjudan till klassträffen hade jag den mest intensiva perioden av återkommande drömmar om denna kille. Men väl på klassträffen kände jag inget förutom vänskapliga känslor.

Tycker det är väldigt frustrerande att drömma om honom så intensivt eftersom jag inte kan/vill göra nåt åt det i verkligheten.

majo74 skrev 2008-03-10 14:53:09 följande:
    Känner igen mig precis. Var kär i en kille under nästan tio år (vi gick i samma klass både grundskola och gymnasium) Jag är numera sambo och har barn. Eventuellt kommer jag träffa honom på en klassträff om några månader och sedan jag fick reda på detta så har jag drömt flera gånger att vi blivit tillsammans. Känslan är så otroligt intensiv så jag kan knappt släppa den på hela dagen. Känns helt mysko då det känns så verkligt samtidigt som det är en fantasi. Vi har inte träffats på över tio år men känslan är som om vi såg igår!
  • DaCiss

Jag vet inte TS om det finns ett sätt att bli av med sådana drömmar. Jag har återkommande om mitt ex som jag levde med i 3 år. Han var ett riktigt svin och jag är så glad att det är över. Jag har idag också talat mycket med den här mannen så jag har liksom inget otals mer, inget gnabb men drömmarna finns där. Det kan ju ha att göra med att mitt förhållande jag har idag påminner lite om det jag hade med den första. Jag vet inte. Men drömmarna verkar jag inte bli av med.

• Velour

Jobbigt. Jag var tillsammans med min exman i 7 år, men jag drömmer nästan aldrig om honom (vilket är skönt egentligen).

Det är konstigt hur hjärnan fungerar när jag knappt drömmer om mitt ex, men den gamla grabben dyker upp väldigt ofta.

Åh, önskar jag kunde sluta drömma om honom.

DaCiss skrev 2008-03-10 21:38:02 följande:
    Jag vet inte TS om det finns ett sätt att bli av med sådana drömmar. Jag har återkommande om mitt ex som jag levde med i 3 år. Han var ett riktigt svin och jag är så glad att det är över. Jag har idag också talat mycket med den här mannen så jag har liksom inget otals mer, inget gnabb men drömmarna finns där. Det kan ju ha att göra med att mitt förhållande jag har idag påminner lite om det jag hade med den första. Jag vet inte. Men drömmarna verkar jag inte bli av med.
Svar på tråden Dröm om samma person om o om igen