• Bebbe2006

Nu är jag riktigt förbannad på Blocket

Jag skulle lägga upp en auktion på Blocket där jag säljer ett tvillingpaket innehållande två babyskydd, en amningskudde för tvillingar och två spjälsängsmobiler.

Blocket vägrar att lägga upp annonsen med motiveringen att jag måste lägga upp en annons för varje pryl. Men de är bara till salu som "paket". Jag har inte tid att sälja sakerna en och en.

Nu vill jag ha tillbaka mina pengar som jag ju redan "ringt upp" till Blocket. Jag har inget annat att sälja där, så det finns inget intresse från min sida att ha pengarna till godo.

Någon annan som har erfarenhet av detta?

Jag tänker kontakta Konsumentverket om de inte betalar tillbaka mina pengar. Mest som en principsak. Se vad de har att säga, om de tycker att jag måste lägga upp sakerna en och en.

• Svar på tråden Nu är jag riktigt förbannad på Blocket
  • Cezi

Hej, såg en annons på blocket med dubbla saker...

• Cezi

Har lagt länken i din gästbok, fast den första länken jag la in var fel...

• Cezi

Du kan ju hänvisa till den sidan och fråga vad det är för skillnad...

• Tingen

"Om en annons nekas publicering på grund av att den bryter mot reglerna får man en annons för samma pris tillgodo, återbetalning sker ej. Blocket.se förbehåller rätten att avgöra när en annons bryter mot Blockets regler och anda. Reglerna uppdateras löpande och kan därför förändras med tiden."

"Annonsen skall läggas i den kategori som bäst beskriver din vara eller tjänst (annonsen flyttas till rätt kategori när den granskas om möjligt). Det är inte tillåtet att lägga in varor eller tjänster i samma annons som inte passar under samma kategori, dessa måste i sådant fall delas upp i flera annonser."

Källa http://www.blocket.se/regler.htm?ca=5_s

Din annons har säkert blivit nekad på grund av att de olika föremålen hamnar under olika kategorier,då vill de att de läggs upp i flera annonser

Det finns folk som ljuger sig in i sin sannings fanatism.
  • trollmammsis

förstår reglerna men ts verkar ju ha lagt in endast babysaker och det borde ju gå i samma tycker man... 

fast har du lagt babyskydden under bilstol så får inte amningskudde m.m. vara där.. däremot TROR jag att babyskydd får vara bland barn o leksaker.....

Sagan om Isfolket
  • Bebbe2006

Jag har nu kontaktat Blocket och visat på andra annonser som ligger ute under samma kategori och som är utformade på samma sätt. Till och med där de vill sälja sakerna var för sig. Då kan man ju lägga upp olika annonser

Blocket svarar att det har blivit misstag och att jag inte alls är diskriminerad. Dock har de kvar de andra annonserna som jag tog som exempel.

Jag har skrivit till Blocket en gång till, och jag har även kollar Konsumentverkets hemsida och det finns en lag om diskriminering inom handeln som skulle kunna vara tillämplig här.

Och jag kommer garanterat att gå vidare med ärendet. Det är en principsak.

• Bebbe2006

Enligt Blocket så finns det ingen som vill köpa ett paket med två babyskydd, en amningskudde för tvillingar och två mobiler för spjälsäng i ett och samma paket. Man måste sälja sakera separat.

Därför vill de inte lägga upp annonsen.

Jag skulle tipsa alla som funderar över att sälja saker på Blocket att skicka in annonsen till deras kundtjänst för granskning innan ni ringer in och betalar pengar. Ni kanske kan kräva tillbaka pengarna efteråt, men det blir extra jobb. Annars finns det ju andra sajter man kan annonsera på också.

• Anke

jag råkade ut för liknande. jag sålde min vagn och ville SKÄNKA med ett babyskydd på köpet, men det fick jag inte heller. så jag var tvungen att skriva annonsen utan babyskydd.

* If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Bebbe2006
    Anke skrev 2008-03-11 21:10:56 följande:
    jag råkade ut för liknande. jag sålde min vagn och ville SKÄNKA med ett babyskydd på köpet, men det fick jag inte heller. så jag var tvungen att skriva annonsen utan babyskydd.
    Gud vad larvigt. Det finns massor av annonser ute av det slaget.
  • PäronMumriken

Jag var ut för en liknande grej nyligt och jag vart så heligt f**bannad. Vi har flyttrensning här hemma och skulle lägga ut en annons där vi sålde, tv + dvd spelare + tvbänk och det ville inte blocket godkänna. För tv-bänken är ju en möbel osv, hade en annan annons med diverse köksmöbler och en micro, men micron var tvunget att läggas ut under vitvaror osv. Så allting kostade mig tillslut 140 kr innan jag var klar med alla annonser >:( Konstigt då om man blir förbannad när man ser annonser med div. blandade prylar i en och samma. Behöver jag säga tat jag ALDRIG mer kommer använda mig av blockets tjänster?

• Bebbe2006

Jag skulle alltså sälja allting i ett paket och sakerna är inte till salu var och en för sig. Ändå föreslår de att jag skall lägga ut flera annonser.

Jag kommer inte heller att anlita dem mer och jag kommer att få tillbaka mina pengar till mitt bankkonto.

Svar på tråden Nu är jag riktigt förbannad på Blocket