• Anonym (Mr depp)

Fluoxetin

Hej. Någon som ätit/äter Fluoxetin, hur har de påverkat er vikt? Själv ska jag nu byta till de eftersom det troligtvis är sertralinet som bidragit till min kraftiga viktuppgång (även om det är ovanligt). Vill nu sluta gå upp och hoppas att jag stannar av i vikt av nya medecinen.

• Svar på tråden Fluoxetin
  • Anonym

Jag har haft ätstörningar och ville absolut inte rikera att gå upp i vikt då jag började med antidepressiva. Dom man oftast inte går upp i vikt av är just Fluoxetin och Zoloft.

Jag har käkat båda och min vikt har varit oförändrad.

• Anonym (Mr depp)

Då hoppas jag att de har samma verkan på mig. Man är ju inte gjord av pengar och att växa ur brallorna var och varannan månad är absolut inte kul då man har ont om pengar.

• Joma

Jag har inte gått upp i vikt pga av fluoxetin!

• Anonym (Mr depp)

Verkar ju ganska hoppfullt då

• Anonym (vinter)

Jag åt fluoxetin för några år sedan. Dels pga depression och dels pga att jag lider av hetsätningstörning och det hjälpte. Jag gick inte upp i vikt.

• Anonym

Jag gick upp i vikt av mina. Från att ha vägt 53 kilo till mina 1,77 cm väger jag nu 66 och ser såååå mycket bättre ut.
    Kommer fortfarande i mina 28:or men dom är lite tightare...

Detta beror på att när jag mådde dåligt så stressade jag, hade magkatarr och levde typ på kaffe. hade även ett förhållande med en anorektiker som inte direkt gjorde att jag åt mer.
    nu äter jag tre ggr per dag och kan även ta ett pkt glass på kvällen...

Äntligen har jag lite former och ser friskare ut.

• trisha

jag äter fluoxetin och det har inte påverkat min vikt

• Anonym (A)

Man skal inte gå upp i vickt av fluoxetin snarare ska efekten vara den motsatta pga att bivärknigana minskar matlusten. Lycka till

• Anonym (Mr depp)
    Anonym skrev 2008-03-10 15:34:02 följande:
    Jag gick upp i vikt av mina. Från att ha vägt 53 kilo till mina 1,77 cm väger jag nu 66 och ser såååå mycket bättre ut.Kommer fortfarande i mina 28:or men dom är lite tightare...Detta beror på att när jag mådde dåligt så stressade jag, hade magkatarr och levde typ på kaffe. hade även ett förhållande med en anorektiker som inte direkt gjorde att jag åt mer.nu äter jag tre ggr per dag och kan även ta ett pkt glass på kvällen...Äntligen har jag lite former och ser friskare ut.
    Va skönt att du kommit upp dig lite och mår bättre!!
  • Anonym (Mr depp)

Haha, i´m in heaven!!! Inte för att jag märkt ngt på vikten sen jag började äta de men har fått tillbaka förmågan att få multipla orgasmer!!!!! Snacka om lyckopiller

Svar på tråden Fluoxetin